ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همسان‌سازی با متناسب‌سازی تفاوت دارد؟!

0

بازرس کانون بازنشستگان شهر تهران مطرح کرد:

افزایش واقعی مستمریِ تامین اجتماعی به چه معناست؟/ همسان‌سازی با متناسب‌سازی تفاوت دارد/ ضرورت تطبیق تورم با افزایش حقوق بازنشسته.

بازرس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر تهران به ابهام موجود در افزایش ضرایب موارد موجود در فیش حقوقی مستمری‌بگیران انتقاد کرد.

«حسن ایزدان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با مبهم خواندن مفهوم «تجمیع افزایش مبلغ متناسب‌سازی با افزایش حقوق مستمری‌بگیران» گفت: «معنای واژه تجمیع که این روزها در رابطه با اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران با افزایش متناسب‌سازی در یک فیش حقوقی به کار گرفته می‌شود، روشن نیست؛ آیا تجمیع به معنای جمع ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق، با متناسب‌سازی و اعمال افزایش ضریب سال‌های آینده در هر یک از این موارد است؟»

وی افزود: «قاعدتا افزایش واقعی مستمری، تنها زمانی معنا پیدا می‌کند که ضرایب افزایش سالیانه هم در متناسب‌سازی، هم در تفاوت تطبیق و ضریب ترغیب و هم در افزایش حداقل مستمری لحاظ شود؛ نه اینکه تنها بخشی از آن دیده شود و بعد بگوییم که تجمیع رخ داده است! ضمن اینکه احکام مستمری‌بگیران باید متناسب با همین ضرایب اصلاح شود؛ چراکه صدور «پیش‌نویس احکام» معنا ندارد و بازنشسته به پیش‌نویس حکم دسترسی ندارد. »

ایزدان با بیان اینکه آنچه در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شده، به معنای «متناسب‌سازی» نزدیک است، گفت: «سازمان تامین اجتماعی متناسب با سهم بیمه‌پردازی هر فرد، عددی را به عنوان متناسب‌سازی برای مستمری‌بگیران در نظر گرفته است که این ابدا هیچ ارتباطی با همسان‌سازی ندارد.»

وی افزود: «همسان‌سازی در صندوق‌های کشوری و لشگری انجام شده است؛ به این معنا که دریافتی یک بازنشسته از ناحیه همسان‌سازی تا ۹۰ درصد شاغل هم طرازش افزایش یافته است؛ اما در تامین اجتماعی که یک صندوق بیمه‌ای درآمد و هزینه‌ای است و هر فرد به اندازه حق بیمه‌ای که پرداخت کرده است، از خروجی صندوق بهره‌مند می‌شود، چنین قاعده‌ای وجود ندارد.»

بازرس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه برای افزایش متناسب مستمری، درجِ تمامی موارد در یک فیش حقوقی ضروری است، افزود: «اگر در سازمان تامین اجتماعی، عدالت در متناسب‌سازی است، قانون حکم می‌کند که بر افزایش‌ها به صورت متناسب، ضریب وارد شود؛ نه اینکه مثلا ۳۰۰ هزار تومان بابت متناسب‌سازی به یک بازنشسته پرداخت شود و در سال‌های آینده هم همین عدد، وارد فیش حقوقی و احکام سالیانه شود.»

ایزدان با بیان اینکه افزایش حداقل مستمری منهای سایر موارد درج شده در فیش حقوقی پاسخگوی تورم سال‌های آینده نیست، گفت: «اگر فرض بگیریم که تورم سال آینده بین ۴۰ تا بیش از ۵۰ باشد، که بسیار محتمل است، میزان افزایش سالیانه حداقل مستمری نمی‌تواند پاسخگوی روند رشد قیمت‌ها باشد. از طرفی مستمری‌بگیران در کشوری با تورم منفی یا تورم زیر ۳ درصد زندگی نمی‌کنند که تنها چند درصد افزایش در پایه حقوق، پاسخگوی سبدهای خالی خریدشان باشد.»

بازرس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با بیان اینکه در این شرایط تورمی حتما باید افزایش مستمری با افزایش سایر ضرایب همراه شود، گفت: «آنگاه اگر فرضا ۴۰ درصد تورم داشته باشیم، حدود ۴۰ درصد هم افزایش مستمری، ناشی از متناسب‌سازی، افزایش حداقل مستمری و افزایش ضریب ترغیب و… را خواهیم داشت.»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار