ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

استعلام ثبت برند چگونه است؟

0

نخستین و مهم ترین اقدام جهت آغاز فرآیند ثبت برند، انجام استعلام است اما این مرحله چرا انجام می شود؟ یک برند باید شرایط خاصی داشته باشد که ثبت آن انجام شود. یکی از شرایط این است که جدید باشد. به برندی جدید و نو گفته می شود که پیش از این به ثبت نرسیده باشد.

برند ها براساس نوع محصولات طبقه بندی می شوند. هرگاه شخصی برای ثبت کالایی از طبقه خاص، از برند مشخصی استفاده کند؛ فرد دیگری اجازه ثبت همان برند یا مشابه آن را در همان طبقه ندارد. با گذشت زمان، به این علت که تعداد برند های ثبت شده بیشتر می شود؛ یافتن برند مناسب جهت ثبت سخت تر از قبل خواهد شد. استعلام ثبت برند فرآیندی است که در طی آن قابلیت ثبت یک برند مشخص بررسی می شود. در ادامه با روال این مرحله بیشتر آشنا خواهید شد.

همه چیز در مورد استعلام ثبت برند

با انجام استعلام پیش از ثبت، اطلاعات مهمی در مورد نام تجاری مورد نظر به دست می آید. این اطلاعات به متقاضی کمک می کند که پرونده روال خود را با سرعت بیشتری طی کند. در صورت عدم استفاده از مرحله استعلام، این امکان وجود دارد که در مراحل بعدی، پرونده از سوی کارشناسان رد شود و متقاضی مجبور است که مراحل را از ابتدا انجام دهد.

در واقع طی انجام استعلام ثبت برند، در صورتی که مشابه یا عین کلمه ای در نام تجاری مورد نظر در سامانه ثبت علامت موجود باشد؛ به متقاضی اطلاع رسانی خواهد شد. در ضمن اطلاعات کاملی همچون شماره ثبت و مشخصات مالک نیز از این طریق در دسترس قرار می گیرند.

استفاده از سامانه مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

این امکان قابلیتی است که اداره کل مالکیت صنعتی جهت اطلاع رسانی به متقاضیان در درگاه اینترنتی سامانه مالکیت معنوی به نشانی ipm.ssaa قرار داده است و به این طریق افراد به بانک اطلاعاتی این اداره کل دسترسی خواهند داشت.

در بخش راهنمایی های مربوط به جستجو در این سامانه قید شده است که نتایج این جستجو کاملا غیر رسمی است و تنها به متقاضیان کمک می کند که پیش از تکمیل اظهارنامه ثبت برند، بررسی های لازم را انجام دهند و تصمیم نهایی خود را اخذ کنند.

در این سامانه نیاز است که متقاضی مواردی همچون عنوان علامت، مبنای تطابق، طبقه بندی کالا، طبقه بندی تصویر و اطلاعات دیگری همچون شماره ثبت، شماره اظهارنامه، وضعیت اظهارنامه، نوع شخص از نظر حقیقی یا حقوقی بودن و غیره را تکمیل کند. البته برخی از این موارد مربوط به اطلاعات پیشرفته هستند که تکمیل آن ها الزامی نیست.

شاید تصور کنید که کسب اطلاعات دقیق از طریق جستجو به این شکل کار بسیار ساده ای است اما در مواردی انتخاب طبقه بندی کالا و خدمات نیاز به تجربه کافی در این زمینه دارد. در نتیجه در صورت انجام توسط افراد ناآشنا، امکان خطا وجود خواهد داشت.

مراجعه به پایگاه روزنامه رسمی کشور

یکی از معتبرترین روش های استعلام ثبت برند، مراجعه به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور به نشانی rrk.ir است. در صورت استفاده از این روش، پس از ورود به سامانه باید به بخش آگهی های قانونی مراجعه شود. سپس باید علامت تجاری مورد نظر را انتخاب کنید و با تکمیل دیگر مشخصات مورد نیاز، امکان کلیک روی دکمه جستجو فراهم می شود.

استفاده از کارشناسان ثبت برند سایت ثبت فردا

در انتخاب نام برند باید نکات فراوانی در نظر گرفته شود. نام تجاری انتخاب شده باید ابتکاری و جذاب باشد. به این معنی که انتخاب و طراحی آن خلاقانه و همراه با ظرایف مورد نیاز باشد و قادر به ایجاد تمایز بین کالای مورد نظر و محصولات مشابه در بازار شود. این نام باید کاملا با محصول مرتبط باشد.

با وجود تمامی این مسائل، گاهی یک نام تجاری از نظر متقاضی کاملا مناسب است اما در واقع مشابه یا عین آن قبلا به ثبت رسیده است. استعلام ثبت برند برای جلوگیری از همین انتخاب اشتباه صورت می گیرد اما باید توجه داشته باشید که این عمل نیاز به تخصص و دانش دارد.

اگر استعلام به درستی انجام شود؛ شما اطلاعات کاملی از کلیه برندهای ثبت شده در تمامی ۴۵ طبقه محصولات به دست خواهید آورد. در برخی موارد شاید متقاضی برندی را در یک طبقه به خصوص به ثبت رسانده باشد اما قصد استفاده از همان نام را در کالا یا خدمات دیگر داشته باشد. تنها با استعلام اطلاعات کاملی در این خصوص به دست می آید.

با این وجود اگر این عمل به درستی انجام نشود؛ اطلاعات گمراه کننده به دست آمده نیز استفاده ای نخواهد داشت. در نتیجه، یک راه مطمئن جهت انجام استعلام، استفاده از تجربه و تخصص افراد باتجربه در این زمینه است. کارشناسان ثبت فردا در این خصوص آماده خدمت رسانی به متقاضیان ثبت برند هستند.

سخن پایانی

اگر برندی در یک طبقه خاص به ثبت برسد؛ امکان ثبت این برند و حتی نام های مشابه آن از دیگر افراد سلب خواهد شد. در نتیجه اگر شخصی این برند را انتخاب کند و بدون انجام استعلام ثبت برند مراحل ثبتی را دنبال کند؛ پرونده او توسط کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد خواهد شد. مسلما طی دوباره این مراحل هزینه و زمان زیادی را به دنبال دارد. با این وجود جلوگیری از بروز این اشتباه با استفاده از استعلام امکان پذیر است.

راه های مختلفی همچون استفاده از سایت مالکیت معنوی، مراجعه به پایگاه روزنامه رسمی کشور و استفاده از کارشناسان مجرب ما در ثبت فردا جهت استعلام ثبت نام تجاری و اموری دیگر همچون ثبت شرکت، ثبت شرکت در عمان، اخذ ای نماد و…. وجود دارد که به آن اشاره شد.

منبع : https://www.eghtesadnews.com

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار