ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تعداد معاملات در بورس چیست؟

0

یکی از فاکتورهای مهم در تابلوخوانی و بازارخوانی بورس تعداد معاملات است که عدم آشنایی با آن ممکن است موجب فریب خوردن سهامداران شود.

تعداد معاملات

به گزارش جام جم آنلاین به نقل خانه سرمایه ، تعداد معاملات در بورس تعداد دفعات انجام معامله دریک نماد را نشان می‌دهد. در واقع تعداد معاملات، نشان می‌­دهد که یک نماد چندبار تعداد سهامش خرید و فروش شده است. باید در نظر گرفت این فاکتور به تنهایی عامل دقیق و قابل استنادی برای نوسان گیری نیست زیرا این فاکتور بسیار فریب دهنده است و نمی‌توان به این فاکتور اعتماد کرد.

تعداد معاملات در بورس چیست؟

همانطور که در شکل بالا مشاهده می­‌کنید تعداد معاملات، تعداد دفعات تراکنش‌های خرید و فروش است که عدد آن‌ها مشخص شده است و  همان طور که می‌دانیم عدد حجم معاملات بیانگر تعداد سهام معامله شده است. از منظر تحلیلگر حجم و تعداد معاملات در بورس معمولا به صورت روزانه مورد برسی قرار می‌گیرند، هم چنین ثبت حجم بالا در نقاط حمایتی و مقاومتی است که اهمیت پیدا می‌کند نه تعداد معاملات بالا. حجم معاملات در سهم در واقع فاکتور قابل اعتماد‌تری است که میزان ورود و خروج پول را در سهم نشان می‌دهد. بطور کلی در دو محدوده حمایت و مقاومت معمولا حجم و تعداد معاملات افزایش می‌یابد، به عبارت دیگر در روندهای صعودی حجم و تعداد تقاضا برای سهم بالا می­‌رود و در روندهای نزولی ادامه دار حجم معاملات در جهت عرضه سهم بالا می‌رود که این نشانه خوبی نیست. تعدادمعاملات بالا در یک نماد می‌تواند نشانه اقبال عمومی بازار به این نماد باشد که تا حدودی نشانگر میزان نقدشوندگی یک نماد است ولی حجم بالای معاملات در یک نماد است که ملاک اصلی قدرت نقد شوندگی نماد را نشان می­‌دهد، پس می‌توان نتیجه گرفت که تعداد معاملات به تنهایی کاربردخاصی ندارند و با ترکیب حجم می‌تواند به ما اطلاعات کاملی در مورد ورود و خروج سهم و هم چنین شکست مقاومت یا حمایت بدهند.

منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1279779

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار