ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازارهای مالی ایران منتظر شوک بزرگ باشند؟

0

افزایش نرخ دلار و سکه از موضوعات مهمی بود که کاربران فعال در حوزه‌های بازار سرمایه روز گذشته در صفحه‌های شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی درباره آن می‌نوشتند.

در این میان اما فضای بورس همچنان سردرگم است. این روزها کاربران زیادی به فضای خروج از بورس دامن می‌زنند. کاربرانی که اکثرشان اسم و رسم مشخصی ندارند اما دنبال‌کننده‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند. آنها با ذکر دلیل و آوردن مستندات می‌خواهند هر طور که هست سرمایه‌گذاران تازه‌کار را که برای دریافت مشورت و در جریان قرار گرفتن اخبار بورس به توییتر آمده‌اند، به خود جلب کنند.

این دسته افراد با رسم نمودارها و جدول‌ها در صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام روند افزایش قیمت دلار را به رخ کاربران فعال در بورس می‌کشند. آنها همچنین به فعالان شناخته شده حوزه بورس که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، خرده می‌گیرند که چرا مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کردند و با نیش و کنایه آنها را گرگ‌های وال‌استریت خسته ایران می‌نامند که فعالیت‌شان در راستای منافع دولت و کسب درآمد است. خلاصه حرف‌های این دسته از افراد آن است که زودتر سرمایه‌هایتان را از بورس خارج و در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنید. از دیگر موضوعات مورد بحث در شبکه اجتماعی توییتر در روز گذشته، صحبت درباره تحریم‌های جدید امریکا علیه کشورمان بود. کاربران با زبان طنز و تعجب این مسئله را مطرح می‌کردند که بورس ایران بار دیگر نشان داد که برخلاف جریان‌های جهانی پیش می‌رود. آنها از این موضوع دچار تعجب شده بودند که با وجود تحریم‌ها بورس تا حدودی روز گذشته مثبت شده و این موضوع برایشان اتفاقی غیر‌طبیعی بود. آنها این مسئله را مطرح می‌کردند که روند مثبت بودن بورس، روندی دستوری مثل اوایل امسال است. برخی از آنها حتی با آب و تاب این موضوع را مطرح می‌کردند که باید در این رابطه اطلاع‌رسانی گسترده و در شبکه‌های اجتماعی درباره‌اش صحبت شود، تا کاربران تازه‌وارد یا بی‌تجربه گول رنگ‌های سبز و مثبت شدن بورس را نخورند، چون این روند موقتی است. در این میان برخی از کاربران باتجربه هم سهامداران را تشویق به دوری از فضای احساسی و آنچه آنها جوگیری می‌خوانند، می‌کردند. یکی از این کاربران پیام الیاس کردی، کارشناس و مدرس بازار سرمایه بود. او در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «اسیر هیچ جوی قرار نگیرید! چه مثبت چه منفی، اگر سهمی خوب است آن را در سکوت و آرامش بخرید یا بفروشید! همیشه هم فرصت هست. پس جوگیر نشوید. دوران بخر بخر و بفروش بفروش تمام شده است! این افرادی هم که جو می‌دهند در بورس، قطعا خیر و صلاح شما را نمی‌خواهند و دنبال منافع خودشان هستند.»

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا، نتایج این انتخابات و تاثیر آن بر بازارهای مالی ایران هم این روزها جزو موضوعاتی است که در طول روز کاربران شبکه اجتماعی توییتر درباره آن اظهارنظر می‌کنند. کاربران البته درباره طرفداری از یک شخص در این انتخابات و چرایی رای آوردن آن صحبت نمی‌کنند. دغدغه این دسته از کاربران بازار سرمایه و تاثیر رای آوردن ترامپ یا بایدن بر بازارهای مالی ایران است و این یکی از موضوع‌هایی است که بورس ایران را در ابهام و فضای اما و اگر قرار داده است. کاربرانی هستند که معتقدند اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا برنده شود، بازارهای مالی ایران دچار شوک می‌شوند. آنها اما این شوک را موقتی و حتی اگر شوکی واقع شود علت آن را ارائه ارزهای خانگی از ترس ارزان شدنشان به بازار ارز می‌دانند. این دسته از کاربران تحلیل مشخصی درباره بازار سهام ندارند و اکثرشان معتقدند که اتفاق خاصی برای بازار سهام با روی کار آمدن بایدن نمی‌افتد. عده‌ای دیگر هم این موضوع را مطرح می‌کنند که چه ترامپ رای بیاورد و چه بایدن، انتخابات ریاست جمهوری امریکا خیلی روی بازارسهام ایران تاثیر خاصی ندارد و همه چیز برمی‌گردد به انتخابات ریاست جمهوری کشور خودمان در سال آینده و نگاه رئیس‌جمهور و کلیت نظام به سرمایه‌گذاری در بورس. به همین علت تا سال آینده وضعیت بورس به همین شکل در ابهام و فضای مثبت و منفی قرار دارد.

منبع: دنیای اقتصاد
https://www.gostaresh.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار