ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اجرای کامل طرح متناسب سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی:

0

مدیر کل مستمری سازمان تامین اجتماعی: پرداخت حقوق و مستمری به مستمری بگیران این سازمان با دو شاخص عمده “مبلغ و مدت بیمه پردازی” محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ خانم ناهید حیدری مدیرکل مستمری سازمان تامین اجتماعی گفت: متناسب سازی حقوق مستمری بگیران وفق بند ب ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی بود که در دستور کار صندوق‌ها به ویژه صندوق تامین اجتماعی قرار گرفت و با توجه به گزینه‌های مختلف در اجرای متناسب سازی و نص صریح قانون با حضور نمایندگان ۳ و نیم میلیون نفری مستمری بگیران در تامین اجتماعی آغاز شد.
وی افزود: این کار از یکم مرداد عملیاتی شد و تا به این لحظه دو ماه است که مستمری بگیران با نرخ جدید مستمری خود را دریافت می‌کنند.
خانم حیدری افزود: نحوه متناسب سازی به طور شفاف ذکر شده است و صندوق‌ها باید بر اساس قوانین خود متناسب سازی را انجام دهند. در تامین اجتماعی هم بر اساس دو شاخص عمده “مبلغ و مدت بیمه پردازی”، میزان مشارکت و آورده بیمه شدگان بر اساس فرمول‌های استاندار این مبلغ تعیین و تقدیم مستمری بگیران شد.
حیدری با اشاره به شاخص‌های مهم کمک معیشت و مسکن مستمری بگیران که کمتر به آن توجه شده گفت: این افزایش در سال جاری در دو مرحله انجام شد. مرحله اول در راستای افزایش روتین سالانه بود و افزایش دوم در حدود ۱۲۰ درصد معادل با ۹۰ تا ۱۹۰ هزار تومان در مردادماه برای کلیه سطوح مستمری بگیران واریز شد.
وی درباره تامین منابع این مبالغ اظهار داشت: در قانون بودجه امسال، بندی وجود داشت مبنی بر اینکه ۳۰ درصد از مطالبات معوق سازمان تامین اجتماعی توسط دولت رد دیون شده که ۳۰ درصد آن در جهت اجرای متناسب سازی هزینه می‌شود، اما متناوب بودن پرداختی مستمری صندوق‌های بیمه‌ای بر اساس آورده مشترک و بیمه شده است و طبیعی است که هر کس آورده مبلغ بیشتر در زمان بیشتری داشته باشد، دریافتی بیشتری هم خواهد داشت.
خانم حیدری درباره تفاوت مبالغ دریافتی مستمری بگیران تامین اجتماعی و صندوق‌های لشکری و کشوری گفت: در صندوق‌های لشکری و کشوری عموم مشترکان کسانی هستند که مستخدم دولت هستند و میانگین مشارکت آن‌ها در صندوق مورد نظر با بیمه اجتماعی قابل مقایسه نیست. در این صندوق‌ها فقط حدود ۲ درصد زیر ۳۰ سال سابقه دارند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش و ۳ و نیم میلیون نفر مستمری بگیر دارد. در صندوق تامین اجتماعی کسانی هستند که با شرایط خاص و ده سال سابقه حقوق بازنشستگی می‌گیرند. اما کسانیکه با دستمزد بالا ۳۰ یا ۳۵ سال حق بیمه پرداخت کرده و آورده بیشتری داشته اند؛ طبیعتا حقوق بیشتری هم در متناسب سازی دریافت می‌کند.
خانم حیدری افزود: بر اساس محاسبات انجام شده در تامین اجتماعی، پایین‌ترین افزایش مستمری ۱۵۰ هزار تومان به غیر از افزایش‌های سالیانه است و سقف پرداختی هم متناسب با آورده پرداخت می‌شود.
مدیرکل مستمری سازمان تامین اجتماعی درباره مددجویان بهزیستی و بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور گفت: مددجویان بهزیستی تحت نظر صندوق تعاون هستند و حمایت خود را از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مورد کسانیکه مشاغل سخت و زیان آور داشته اند، با ۳۰ سال سابقه یا بیشتر بازنشسته شده اند، تا پایان اسفند ۹۸ حداقلی بگیر بودند و حدود ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند این مبلغ را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رساندیم و این شامل حال اکثریت بازنشستگان می‌شود.
وی در مورد کسانی که بر اساس قانون شامل سختی کارشده و بالای ۳۰ سال سابقه داشته اند، حداقل بگیر بوده، اما مشمول افزایش مستمری نشده اند هم گفت: این عده می‌توانند به شعبه مربوطه مراجعه و از طریق سامانه ۱۴۲۰ مشکلات خود را پیگیری کنند.
حیدری درباره ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی پس از بازنشستگی اظهار داشت: پرداخت مستمری بگیران بر اساس قانون مصوب تیرماه ۱۳۵۴ و اصلاحیه‌های پس از آن صورت می‌گیرد و به دیون دولت ربطی ندارد.
چون برای ارائه خدمات ما فرمول‌های استانداردی داریم که پرداختی‌ها بر اسا س آن انجام می‌شود. ما در تامین منابع مشکلی نداریم. وظیفه تامین اجتماعی ارائه خدمات مقرر به مشترکان است که تا کنون مشکلی نبوده و متوقف نشده است.

منبع : https://www.iribnews.ir/fa/news/2854338

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار