ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

وضعیت تورم در کشورهای منطقه چگونه است؟

0

اقتصاد نیوز : متوسط نرخ تورم پاکستان در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر با ۰.۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۹ درصد رسید که این نرخ، بالاترین تورم ثبت شده در پاکستان طی سه ماه اخیر محسوب می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ۱۴.۷ درصد، بهداشت و درمان  ۸.۳ درصد و لوازم منزل ۷.۹ درصد بوده است.  از سوی دیگر کمترین تورم در بخش حمل و نقل با منفی ۱.۵ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم پاکستان در ماه سپتامبر ۱.۵ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۹ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ تورم پاکستان در بازه زمانی ۱۹۵۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۷۷ درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۷۳ با ۳۷.۸۱ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۱۹۵۹ با منفی ۱۰.۳۲ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ تورم در گرجستان افزایشی بوده است. تا پایان ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر، نرخ تورم در گرجستان از ۴.۸ درصد در ماه قبل به ۳.۸  درصد  کاهش یافته است که این نرخ، کمترین نرخ تورم در ۱۴ ماه اخیر محسوب می‌شود.

مواد غذایی و نوشیدنی با ۶.۳ درصد افزایش قیمت، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، رستوران و هتلداری با تورم ۵.۷ درصد  در رده بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به  حمل و نقل با تورم منفی ۷.۱ درصدی و فرهنگ و آموزش با تورم منفی ۲.۸ درصدی در رده بعدی قرار دارد. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم گرجستان در ماه سپتامبر ۰.۷ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۶ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در این کشور در ماه قبل است.

متوسط نرخ تورم در گرجستان در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲ درصد بوده است که بالاترین تورم مربوط به آوریل ۱۹۹۶ با ۵۹.۳۱ درصد و پایین‌ترین نرخ تورم نیز مربوط به می ۲۰۱۲ با منفی ۳.۳ درصد بوده است.

منبع : https://www.eghtesadnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار