ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

جوابیه وزارت راه به ابهامی در سامانه املاک:

0

آی‌سی‌تی‌نیوز – روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس با عنوان « اقدام ابهام برانگیز وزارت راه و شهرسازی در راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان» توضیحاتی را ارائه کرد.

متن این جوابیه به شرح ذیل است:

همانگونه که پیش از این اطلاع رسانی شده بود فاز اول تحلیل و طراحی ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان کشور طی برگزاری مراسم همایش سیاست های توسعه مسکن در بهمن ماه سال گذشته با رونمایی از نرم افزار آن و با هدف، پیاده سانی زیرساخت های جمع آوری و تحلیل اطلاعات سامانه آغاز شد.

در ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۶ نیز مراسم رونمایی از بخش خوداظهاری سامانه املاک و اسکان توسط وزیر راه و شهرسازی و در حضور معاون محترم سازمان امور مالیاتی و دیگر مدعوین صورت پذیرفت و طی آن با ارسال نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار پیامک با مضمون لزوم ارائه اطلاعات وضعیت مالکیت و سکونت املاک مسکونی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https/amlak.mrud.ir، فرآیند دریافت اطلاعات مالکین شناسایی شده با مهلت ۱۰ روزه به مالکان برای ارسال اطلاعات آغاز شد. در یادداشت منتشر شده در خبرگزاری فارس بر عدم اطلاع رسانی روند اجرایی شدن سامانه املاک و اسکان اشاره شده است که ۵۰ مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس صرفا در خصوص این سامانه و ۵۱۹ مطلب منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه ها و ده ها گزارش منتشر شده در صدا و سیما دلالت بر این اطلاع رسانی دارد. همچنین در این اخبار بر “ارسال پیامک برای خوداظهاری مالکین” تأکید شده است که متن خبرها به نقل از وزیر و معاون مسکن و ساختمان در پایگاه خبری وزارتخانه موجود است.

وزارت راه و شهرسازی در اطلاع رسانی موضوع ارسال پیامک برای خود اظهاری مالکین به منظور شناسایی خانه های خالی اهتمام ورزیده و از هر فرصتی برای طرح موضوع اقدام کرده است.

بر خلاق محتوای منتشر شده در خبرگزاری فارس در پادداشت کارشناس مبنی بر اطلاع رسانی نادرست و حتی قرار ندادن لینک سایت سامانه در صفحه سایت وزارتخانه ” به اطلاع می رسید، لینک سایت سامانه اسکان و املاک در صفحه اول پرتال وزارت راه و شهرسازی در بخش سامانه های الکترونیک ثبت و معرفی شده است و مطلب ذکر شده کذب محض است.

هدف وزارت راه و شهرسازی از ارسال پیامک با وجود عدم دسترسی سامانه به برخی از سرویس های دستگاههای اجرایی مربوطه، برای تکمیل فرایند صحت سنجی اطلاعات و نیز راه اندازی سامانه با همان منابع محدود اطلاعاتی بوده است. اقدام به تکلیف قانونی و تقاضای تسریع در ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان کشور برای احصاء خانه های خالی از سوی سازمان های ذینفع و ضیق وقت، به اجرای مدیریت موازی نیاز دارد.

لذا در عین عمل به جمع آوری اطلاعات از طریق خوداظهاری، به مکاتبات با دستگاه ها برای جمع آوری دیگر اطلاعات و نیز تکمیل سامانه اقدام شده است. وجود اشکال و گره در مسیر راه اندازی هر سامانه‌ای امری پذیرفتنی است؛ خصوصا سامانه ای که ایجاد آن به دلیل عدم وجود الزامات قانونی سایر دستگاه‌های اجرایی به ارائه اطلاعات و ریسک بزرگی شرکت‌ها در ورود به مناقصه به دلیل عدم وجود منابع اطلاعاتی به کندی پیش می رفت. لیکن با یاری خدا و دریافت خدمات مشاوره از شرکتی دانش بنیان که به صورت جهادی این طرح را همراهی می نماید این وزارت توانست ایجاد سامانه را شروع و هم اکنون نیز با وجود سایر تعهدات خود در اجرای دو پروژه بزرگ طرح اقدام ملی مسکن و طرح ودیعه اجاره مسکن و تولید سامانه های مربوطه، مصمم است تمامی مساعی خود را در راه اندازی کامل سامانه ملی املاک و اسکان کشور بکار گرفته و ان شاء الله با رایزنی بیشتر برای دریافت اطلاعات از سایر دستگاههای اجرایی و ایجاد ضمانت های اجرایی و قانونی الزام آور برای خوداظهاری مردم، موجبات افزایش استقبال از سامانه و امکان صحت سنجی بیشتر اطلاعات توسط آن را فراهم نماید .

منبع : https://ictnews.ir/post/8913

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار