ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اکسس کنترل چیست؟

0

اکسس کنترل یا به اصطلاح سیستم کنترل دسترسی مکانیزمی است که با  استفاده از آن می توان دسترسی افراد مختلف به اتاق و اماکن مهم و خاص را کنترل و در صورت نیاز محدود نمود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام گروه فنی و مهندسی تیک تاک، استفاده از دستگاه اکسس کنترل امروزه پیشرفت چشمگیری در جامع داشته، به طوری که هر فرد در طول روز چندین بار خواسته یا نا خواسته مجبور به استفاده از دستگاه های اکسس کنترل می باشد.

یکی از پر کاربردترین استفاده ها از این سیستم در سیستم حمل و نقل عمومی می باشد در این مکان ها افراد می بایست جهت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و یا مترو از کارت های مغناطیسی جهت عبور و تردد از گیت کنترل تردد استفاده نمیاند.

در اینجا گیت های کنترل تردد ( که اغلب در متروها از نوع شیشه ای و در ایستگاه های اتوبوس از نوع میله ای یا اهرمی می باشند ) نقش دستگاه کنترل دسترسی و یا اکسس کنترل را دارند و مانع از عبور افراد غیر مجاز به داخل ایستگاه می شوند.

استفاده از اکسس کنترل جهت کنترل و مدیریت تردد

علاوه بر مکان های عمومی یکی از مهم ترین بخش استفاده از اکسس کنترل ها در محیط ها و امکان خصوصی می باشد چرا که جلوگیری از ورود افراد متفرقه به داخل اتاق و مکان های خاص یکی از مهم ترین نکات حفظ امنیت می باشد.

برای مدیریت تردد و کنترل تردد افراد مختلف به داخل اتاق و یا مکانی خاص می بایست از دستگاه های اکسس کنترل استفاده نمود.

با توجه به قیمت های بالای گیت های کنترل تردد استفاده از گیت برای کنترل تردد بعضی از امکان مقرون به صرفه نیست و راهکار مناسب استفاده از قفل های برقی درب به همراه دستگاه اکسس کنترل می باشد.

انواع قفل های برقی درب

قفل برقی درب بسته به نوع و کارایی درب قابل تغییر می باشد و معمولا در سه نوع قفل برقی مگنتی و شفتی و مقابل برقی موجود می باشند.

قفل های برقی مقابل بیشترین کاربرد را در برقی کردن قفل درب دارند چرا که از نظر هزینه و قیمت نسبت به سایر قفل های برقی از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار هستند و همچنین بهترین قفل برای درب های چوبی داخلی  و ضد سرقت می باشد.

دستگاه اکسس کنترل از نظر تایید هویت

بسته به کاربری سازمان ها و ارگان ها و افرادی که می خواهند از دستگاه کنترل تردد استفاده نمایند مکانیزم های مختلفی جهت نشخیص هویت افراد مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از:

تشخیص چهره و عنبیه

تشخیص اثر انگشت

کارت های مغناطیسی RFID

اسکن کف دست

و استفاده از رمز عبور

تا به امروز استفاده از دستگاه های اثر انگشتی به مراتب بسیار بیشتر از سایر دستگاه ها بوده است ولی با توجه رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس هایی که ار طریق تماس بین افراد منتقل می شوند  استفاده از دستگاه های تشخیص چهره و اسکن کف دست روز به روز در حال افزایش می باشد.

کنترل تردد اتاق سرور

در جامع امروز که تمامی اطلاعات و اسناد محرمانه دیگر به صورت داده ذخیره می شوند برقراری امنیت اطلاعات و جلوگیری از نفوذ و دسترسی افراد متفرقه یک امر بسیار مهم و حیاتی برای هر سازمان می باشد.

تقریبا می توان گفت تمام سازمان و ارگان ها سیستم های کامپیوتری خود را در یک اتاق خاص به نام اتاق سرور نگهداری می نمایند و تمامی اطلاعات سازمان نیز روی این کامپیوترها ذخیره می شود پس حفظ امنیت این اتاق یکی از مهم ترین ارکان سازمان ها می باشد.

جهت جلوگیری از ورود افراد متفرقه و حذف کردن کلیدهای مکانیکی که قابلیت گم شدن و یا کپی شدن را دارند می بایست از دستگاه کنترل تردد اتاق سرور استفاده نمود که باعث می شود افراد جهت وارد شدن به اتاق مستلزم شناسایی باشند.

مانیتورینگ و ثبت اطلاعات تردد

از ویژگی های مهم و قابل استفاده در سیستم اکسس می توان به ثبت اطلاعات تردد افراد در درون حافظه خود و امکان مانیتورینگ آنلاین اشاره نمود که جهت بررسی ترددها و گزارش گیری تردد در زمان های مختلف بسیار کاربردی و حائز اهمیت می باشد.

کنترل هوشمند تردد خودروها به داخل پارکینگ با آنتن برد بلند

یکی دیگر از کاربرد های سیستم اکسس کنترل استفاده از آنتن برد بلند UHF در پارکینگ های اختصاصی و عمومی می باشد.

با توجه به لزوم بالا بردن سرعت تردد و جلوگیری از خطاهای انسانی استفاده از سیستم های کنترل هوشمند پارکینگ در حال افزایش می باشد.

با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به استفاده از نگهبان و یا ریموت کنترل ها جهت باز و بسته کردن درب و یا کنترل راهبند نمی باشد و خودروها با استفاده از تگ های UHF  چسبیده شده روی شیشه در هنگام نزدیک شدن به پارکینگ می توانند به داخل پارکینگ تردد داشته باشند.

این امر با استفاده از آنتن های برد بلند UHF  قابل انجام می باشد، این آنتن ها و یا ریدرهای برد بلند قادر به شناسایی خودروها تا فاصله ۱۵ متری از درب پارکینگ و یا راهبند می باشند و در صورتی که خودرو مجوز تردد داشته باشد فرمان تشخیص هویت خودرو را به دستگاه اکسس کنترل صادر می کند و پس از آن دستگاه در صورت تشخیص و تایید خودرو، فرمان باز شدن درب را به راهبند و یا جک برقی صادر می کند.

منبع : https://www.isna.ir/news/99061712531

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار