ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ضریب تعدیل سهام چیست؟

0

بنا بر اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضریب تعدیل سهام در محاسبه تضمین اعتباری مشتریان اصطلاحی است که برای میزان اختصاص اعتبار خرید سهام به مشتریان کارگزاری‌های بورس اطلاق می‌شود. امروز سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد این ضریب تعدیل سهام از دوم شهریورماه افزایش خواهد یافت.

تا قبل از مصوبه امروز در خصوص افزایش ضریب تعدیل سهام، مشتریان کارگزاری‌ها تنها قادر به دریافت اعتبار نقدی تا سقف ۱۰ درصد پرتفوی سهام خود در کارگزاری مورد نظر بودند، اما از این به بعد سقف این ضریب اعتباری به ۲۰ درصد می‌رسد.

به طور مثال اگر یک مشتری ۱۰۰ میلیون سهام در پرتفوی کارگزاری الف داشت و تا امروز تنها قادر به دریافت ۱۰ میلیون اعتبار نقدی برای خرید سهام از کارگزاری بود، اما از این به بعد این مشتری می‌تواند تا ۲۰ میلیون تومان از کارگزاری خود اعتبار دریافت کند.


بیشتر بخوانید:


این اقدام سازمان بورس به معنی تقویت طرف تقاضای خرید سهام توسط افرادی است که از روش خرید اعتباری برای سرمایه‌گذاری در بورس استفاده می‌کنند و این تقویت طرف تقاضا می تواند منجر به افزایش سفارش‌های خرید و رشد قیمت سهام در بازار سرمایه شود.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7465084

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار