ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تحلیلی از آینده بازار در اقتصاد ایران:

0

یک کارشناس اقتصادی معتقد است، ظرف سه ماه آینده، تقاضای سفته بازانه از بازار حذف می‌شود و مصرف کننده واقعی به بازار می‌آید و بر این اساس نصف سال ٩٨ از نظر حجمی و کیلوئی خرید انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، مردم در واکنش نسبت به نرخ ارز ، پس از تثبیت نرخ های موجود ارز ، به شدت مصرف خود را کاهش میدهند و فعالین اقتصادی و شرکتهای بورسی با کاهش فروش مواجه میشوند. فروش  فعالین اقتصادی و شرکتهای بورسی به طور میانگین نصف می‌شود.

شرکت‌هایی که با کاهش ۵۰ درصدی فروش، با بحران فروش مواجه می‌شوند اگر  ارزان اداره شوند میتوانند به جای فروش در داخل، صادر کنند در غیر اینصورت سهام آنها پس از تثبیت این سطح از تورم، نسبت به کاهش فروش واکنش نشان میدهد و کاهش مییابد.

اکنون بازار ملتهب است و همه کس همه چیز را بر اساس انتظارات تورمی بالا می خرد اما اقتصاد از این مرحله عبور می‌کند و پس از مدت کوتاهی نهایتا مصرف کننده واقعی باید این کالا و خدمات را بخرد و چون قدرت خریدش به نسبت افزایش نرخ دلار بالا نرفته، تقاضای مصرفی برای محصولات  شرکتهای بورسی و غیر بورسی در داخل نسبت به سال ٩٨ ، نصف می‌شود.

مشکل بعدی مشکل تقاضاست، اکنون سود در نفروختن است، در سال جاری ۹۰ درصد کسانی که فروخته اند در ضرر هستند چون وقتی کالای فروخته شده را جایگزین می کنند از موجودی اولیه آنها کاسته شده است و همه کس همه چیز را میخرد.

ظرف سه ماه آینده اقتصاد از این فاز عبور میکند و تقاضای سفته بازانه از بازار حذف می‌شود و مصرف کننده واقعی به بازار می آید و مصرف کننده واقعی نصف  سال ٩٨ از نظر حجمی و کیلوئی خرید میکند.

در آن مرحله ۹۰ درصد از فعالین موجود قادر به انتقال ساختار گران اداره شدن به مشتری نیستند و تعدیل می‌شوند.

اکنون ۹۰ درصدیها که به واقع توان رقابت در بازار ندارند سرمست از تورم احساس موفقیت میکنند.

منبع: تسنیم
https://www.mashreghnews.ir/news/1101225

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار