ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سر خطی زدن در بازار سرمایه چیست؟

0

روشی از معامله در بورس است که معامله گر سفارش خود را راس ساعت ۸:۳۰ صبح در اولین لحظه آغاز ساعت کاری بازار ثبت و ارسال می‌کند.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به سوالات شما مخاطبان در خصوص سر خط زدن گزارشی را تهیه کرده ایم؛به سفارشی که در راس ساعت شروع معاملات در صف خرید یا فروش گذاشته می شود تا بتوان در صف خریدان جایگاه بهتری داشت اصطلاحا سرخطی زدن می گویند.به زبان ساده سرخطی زدن یا سفارش سرخطی روشی از معامله در بورس است که معامله گر سفارش خود را راس ساعت ۸:۳۰ صبح در اولین لحظه آغاز ساعت کاری بازار ثبت و ارسال می کند. مهم ترین مسئله حائزاهمیت برای ارسال سفارشات سرخطی سرعت و دقت است.

معظلات سر خطی زدن چیست؟

روش‌های سرخطی برای خرید و یا فروش سهام گاهی مفسده هایی را به همراه دارد.به عنوان مثال افراد با سرخطی زدن به روش الگوریتمی نمادهای عرضه اولیه را خریداری کرده و از این طریق سودهای زیادی را کسب می‌کنند.

برخی از کارشناسان نیز باز گذاشتن محدوده نوسان برای سهم‌های عرضه اولیه در روز پس از و اگذاری را راهکار حل این مسئله می‌دانند. یعنی زمانی که یک نماد به عنوان سهم عرضه اولیه در بورس ارائه می‌شود، پس از فروش آن سهم در فرآیند فروش عرضه اولیه، در نخستین روزی که این سهم در سیستم عرضه و تقاضا خرید و فروش می‌شود، نوسان ۵ درصدی برداشته شود و سهم به قیمت واقعی آن برسد.

این روش در برخی مواقع رانت هایی را برای عده‌ای ایجاد می‌کند که می‌توانند از روشی غیر عادلانه سودهای کلان کسب کنند. ورود سازمان بورس جهت ملغی کردن سرخطی هایی که به این روش‌ها زده شده اند، می‌تواند تا حدودی عدالت و شفافیت را به بازار برگرداند.


بیشتر بخوانید:


چگونه می توان با کمترین زمان سر خطی زد

شما می توانید با تهیه سرور مجازی بورس توشن که دارای اینترنت پرسرعت بورس با ١٠ گیگ بر ثانیه و سرعت ارسال اطلاعات یا پینگ یک میلی ثانیه است، به راحتی هرچه تمام در خواست خرید سهام خود را در سریعترین زمان ممکن ، ثبت نمایید. بهترین رتبه را در صف خرید سهام کسب کنید.

چه کسانی موفق به زدن سرخطی می‌شوند؟

افرادی که سرور مجاری بورس دارند شانس بیشتری برای سر خطی زدن دارند، برای سرخطی زدن به جز سرعت اینترنت و پینگ پایین باید به نکاتی زیادی دقت کنید، حرفه‌ای بودن شما هم در سرخطی زدن بسیار تاثیرگذار است شما باید بدانید که نباید سره ساعت ۸:۳۰:۰۰ درخواست را در کارگزاری وارد کنید شما باید برای سر خطری زدن از ساعت ۸:۲۹:۵۸ ثانیه شروع به کلیک کردن کنید.

عوامل موثر در زدن سرخطی چیست؟

۱:انتخاب کارگزاری مناسب
۲:استفاده از سرور مجازی بورس
۳:داشتن دقت و سرعت زیاد در سفارش

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7436776

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار