ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هشدار در مورد پرداخت قبض برق از طریق «آپ»:

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هشدار در مورد پرداخت قبض برق از طریق «آپ».

اگر قبوض برق خود را از طریق اپلیکیشن «آپ» یا موارد مشابه پرداخت می‌کنید، ممکن است چند روز بعد از واریز پول، پیامک هشدار قطعی دریافت کنید.

سارا اسلامی: اگر قبوض برق خود را از طریق اپلیکیشن «آپ» یا موارد مشابه پرداخت می‌کنید، ممکن است چند روز بعد از واریز پول، پیامک هشدار قطعی دریافت کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها، بسیاری از شهروندان برای تسویه قبوض خود از ابزارهای الکترونیک استفاده می‌کنند. در این میان، «آپ» در تبلیغاتش، خود را پرکاربردترین اپلیکیشن پرداخت کشور معرفی می‌کند و در سایت این شرکت نیز بخش ویژه‌ای در حوزه پرداخت قبوض دیده می‌شود.

با این حال، امروز یکی از خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی به دنبال‌کنندگان خود هشدار داد از این اپ، برای تسویه قبوض برق استفاده نکنند؛ چرا که پول به حساب اداره برق نمی‌رود و آپ هم حاضر نیست پولی را که مردم واریز کرده‌اند، به آنها برگرداند.

انتقال به حساب واسطه به جای حساب سازمان برق

تجارت‌نیوز موضوع را از طریق روابط عمومی توانیر پیگیری کرد. بر اساس توضیح این مجموعه، دفتر هوشمند سازی و فناوری‌های نوین توانیر، وظیفه نظارت بر عملکرد شرکت‌های ارائه خدمات پرداخت (PSP) و همه اپ‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را بر عهده دارد.

روابط عمومی تاکید دارد که این شرکت‌ها بعضا تخلفاتی را انجام می‌دهند به این صورت که هزینه واریزی را با تاخیر به حساب شرکت برق واریز می‌کنند. در واقع PSPها شناسه شبایی را به صورت مجازی تولید می‌کنند، در ادامه پول به این شماره واریز شده و بعد به حساب‌های مربوطه منتقل می‌شود.

منبع آگاهی که در این مجموعه با تجارت نیوز گفتگو کرد تاکید کرد که طبق قانون، پرداختی‌های قبوض برق باید به صورت مستقیم به حساب اصلی واریز شود؛ اما این بحث جدید نیست و همیشه بوده است.

او اطمینان داد که پول مردم از بین نمی‌رود ولی با تاخیر به دست سازمان برق می‌رسد؛ در واقع تنها خطر ممکن در این زمینه هک اطلاعات و فیشینگ است که کاربران باید مراقب آدرس صفحه‌ای که از طریق آن پرداخت را انجام می‌دهند باشند.

استفاده PSPها از سود حساب

وی گفت: اگر افراد مطمئن باشند که نرخ قبض را به درستی از طریق «آپ» منتقل کرده‌اند، پول از بین نمی‌رود بلکه این اپلیکیشن آن را به یک حساب واسط‌ منتقل و با تاخیر چند روزه به حساب توانیز واریز می‌کند. در این مدت از سود آن بهره می‌برد.

احتمال دریافت هشدار قطع برق با وجود پرداخت قبض

این منبع آگاه افزود: ممکن است در این میان، برای مشترک پیامک تعجیل در پرداخت قبض یا اطلاعیه قطع برق ارسال شود؛ در حالی که او پول را پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: PSPها موظف هستند روزانه فهرست پرداختی‌ها را به توانیر اعلام کنند. شرکت توزیع این فهرست را با زمانی که در سیستم مشترکین وجود دارد، مقایسه می‌کند. به این ترتیب مشخص می‌شود که مشترک، قبض خود را تسویه کرده است.

منبع آگاه روابط عمومی توانیر گفت: اگر بیش از ۲۴ ساعت بین زمان پرداخت تا اعلام به سازمان، فاصله بیفتد، نوعی خطا از سوی PSPها رخ داده است. البته این تخلفات جزئی هستند و در تفاهمنامه‌های جدیدی که شرکت توزیع با آنها منعقد کرده، به این موضوع توجه ویژه شده است.

وی افزود: توانیر همچنین در حال به روز کردن سیستم‌های نرم‌افزاری خود است تا موارد تخلف زودتر شناسایی شوند و نظارت بیشتری روی PSPها صورت بگیرد.

موردی عجیب در سیستان و بلوچستان

این منبع در میانه حرف‌هایش به موردی اشاره کرد که البته حاضر نشد ارتباط داشتن یا نداشتن آن را با اپلیکیشن آپ تایید کند؛ بر اساس گفته‌های وی، اخیرا در سیستان بلوچستان مورد عجیبی از چنین تاخیرهایی رخ داده است و موضوع تحت بررسی قرار دارد.

در این پرونده، یکی از مشترکان این استان، رسیدی را متعلق به یکی از PSPها در اختیار دارد که بین پرداخت آن تا زمانی که پول به حساب شرکت توزیع منتقل شده است، ۲۴ روز فاصله دیده می‌شود. PSP مورد نظر ادعا می‌کند که رسید، دستکاری شده است.

منبع : https://tejaratnews.com/startup

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار