ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش حقوق بازنشستگان و انتظار ۱۱ ساله:

0

با وجود آنکه دولت ده درصد بدهی خود به تامین اجتماعی را با واگذاری سهام شرکتهای دولتی پرداخت کرد تا این سهم برای اجرای طرح افزایش حقوق بازنشستگان صرف شود، اما همچنان قابل پیش بینی نیست چه زمانی این طرح اجرا خواهد شد.

به گزارش کاماپرس؛ چندی پیش بود که با واگذاری ۱۰ درصد سهام شرکتهای دولتی به سازمان تامین اجتماعی، بخشی از بدهی ۳۲هزار میلیارد تومانی خود به این سازمان را در قالب تهاتر پرداخت کرد. معامله دولت با سازمان تامین اجتماعی در حالی صورت گرفت که سایر صندوق های بازنشستگی لشگری و کشوری بودجه ترمیم یا همسان سازی حقوق خود را نقدا از خزانه دریافت می کنند و تامین اجتماعی به عنوان متولی بیش از ۳۶ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۷۷۳ نفر بیمه شده که ۱۳ میلیون آن بیمه‌شده اصلی و ۲۲ میلیون آن بیمه‌شده تبعی هستند، اندرخم فروش سهام شرکتهای دولتی برای تامین طرح های ضروری خود است. روزنامه شهروند امروز در یادداشتی، به فرازفرودهای ۱۱ ساله طرح همسان سازی پرداخته است.

دولت توپ را در زمین تامین اجتماعی انداخت

به نوشته شهروند:”باید دید که آیا سازمان تأمین اجتماعی قادر خواهد بود در فرصتی کوتاه سهام (کارخانه‌های) واگذار شده از سوی دولت را به پول نقد تبدیل و این پول را در کانال افزایش مستمری بازنشستگانش جاری کند یا خیر؟ اگر پاسخ این پرسش خیر باشد، آنگاه سازمان تأمین اجتماعی ناچار است از منابع داخلی‌اش پول مورد نیاز برای افزایش مستمری بازنشستگانش را تأمین و آن را پرداخت کند.
اینکه چرا دولت سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگانش را بر سر سفره راه نمی‌دهد هم البته در لفافه‌ای ظریف با محتوای «تأمین اجتماعی از منابع دولتی استفاده نمی‌کند» پیچیده شده و از سوی مسئولان اعلام شده است.
دیروز علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: «سه صندوق مهم ما صندوق بازنشستگی لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی هستند. صندوق تأمین اجتماعی از منابع دولت استفاده نمی‌کند. کار ما در آنجا دشوارتر است. در آنجا تلاش کردیم با پرداخت ۳۲‌هزار‌میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی، زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی فراهم شود.»
او هم از همان استدلال ‌استفاده نکردن تأمین اجتماعی از منابع دولتی سود برده و بر پایه این استدلال بحث را پیش برده و بازپرداخت بخشی از بدهی‌های دولت در قالب تهاتر را به‌عنوان اقدام دولت اعلام کرده است.

آیا اجرای قانون همسان‌سازی وظیفه سازمان تأمین اجتماعی است؟‌

دو‌هزار و ۵٠٠‌میلیارد تومان تعهد دولت نهم برای اجرای طرح موسوم به همسان‌سازی بود که فقط ٩٠٠‌میلیارد تومان آن (در قالب سهام مخابرات) به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد و مابقی ماند که ماند، سهام مخابرات همان موقع فروخته شد و درنهایت این ٩٠٠‌میلیارد تومان هم تبدیل به افزایش ٨٠‌هزار تومانی مستمری بازنشستگان سازمان در‌ سال ١٣٨٨ شد و باقی طلب بودجه همسان‌سازی هم هرگز پرداخت نشد.
اما بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی چشم‌شان برای دریافت حق و حقوق‌شان باز ماند، چراکه می‌دانستند و درست هم می‌دانستند که همسان‌سازی به درستی و به صورت کامل اجرا نشد و هرگز حق و حقوق‌شان کامل پرداخت نشد.

۱۱ سال انتظار برای اجرای همسان سازی

از آن ‌سال تا حالا که ١١‌سال گذشته است، بازنشستگان منتظر و پیگیر در جست‌وجوی احقاق حقوق‌شان هستند که اگرچه به نظر می‌رسد بودجه آن ‌باید از سوی دولت تأمین شود، اما با استفاده از یک راه جایگزین بار مالی بر دوش سازمان تأمین اجتماعی افتاده است.  افزایش حقوق بازنشستگان رشته‌ای است که رازهایی از مخابرات را هم در خود دارد.

منبع : https://kamapress.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار