ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سبد معیشت جوابگوی زندگی کارگران و بازنشستگان نیست:

0

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان تاکید کرد:

ضرورت توجه به وضعیت معیشت جامعه‌ کارگری/ سبد معیشت جوابگوی زندگی کارگران و بازنشستگان نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، گفت: انتظار می‌رود دولتمردان بدلیل شرایط بد معیشتی و روزهای طاقت فرسا توجه ویژه ای به وضعیت زندگی اقشار جوامع کارگری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، نشست صمیمی هیات مدیره کانون بازنشستگان استان زنجان، به مناسبت روز تامین اجتماعی در محل کانون استان با حضور مدیر کل سازمان تامین اجتماعی، رئیس حراست اداره کل و رئیس روابط عمومی اداره کل و دبیر اجرای خانه کارگر استان و روسای کانون‌های شهرستانی تابعه استان تشکیل شد.

در این نشست صمیمی، عیسی نجفی با  تبریک  ۲۵ تیر ماه روز تامین اجتماعی به تمامی کارکنان مجموعه تامین اجتماعی، بازنشستگان و مستمری بگیران ، اظهار داشت:  موضوع به ثمر رسیدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران که با تلاش همت و پیگیری کلیه کانون‌های سراسر کشور صورت گرفت، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کانون بازنشستگان استان زنجان ، با اشاره به مسائل، مطالبات و موضوع سه جانبه گرایی و بحث شورای عالی تامین اجتماعی و لزوم حضور و عضویت مداوم و موثر رئیس کانون عالی در این شورا، ادامه داد: مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی و توجه بیشتر مسئولان به معیشت و درمان بازنشستگان و پرداخت آسان وام ها به بازنشستگان از لحاظ ضمانت حائز اهمیت بسیار اساسی است.

در ادامه این نشست مسعود علیاری، نیز  با تبریک روز تامین اجتماعی در خصوص مسائل برنامه های تامین اجتماعی، گفت: درصدد حل مشکلات این جامعه بزرگ هستیم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان، متناسب سازی حقوق بازنشستگان مستمری بگیران، را مهم ارزیابی کرد و گفت: بزودی شاهد رفع مشکلات در این خصوص خواهیم بود.

اصغر نجاری، نیز در ادامه این نشست با اشاره به همراهی و تعامل مطلوب سازمان با شرکای اجتماعی، ادامه داد: با وجود اینکه ۵۲ درصد جامعه را قشر کارگری تشکیل می‌دهد اما به جهت عدم پشتوانه سیاسی همواره جامعه کارگری مورد کم لطفی قرار گرفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان، یادآور شد: انتظار می رود دولتمردان بدلیل شرایط بد معیشتی توجه ویژه ای به اقشار جوامع کارگری داشته باشند.

نجاری، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: خوشبختانه غالب مدیران استان علی الخصوص مدیرانی که با تشکلات کارگری مرتبط همکاری می کنند، دارای ظرفیت و پتانسیل های خوبی هستند که نفس این ترکیب می‌تواند در به ثمر نشستن مطالبات قانونی از طریق همین مدیران و انعکاس آن به مقام وزارت کمک شایانی را کند.

photo_2020-07-16_13-30-59

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، تاکید کرد: بحث ما روی سه جانبه گرایی است و تا وقتی این مهم به مفهوم واقعی اتفاق نیفتاده است شاهد استمرار نامهربانی ها خواهیم بود، این موارد در حالی مطالبه می شود که مالک اصلی سازمان تامین اجتماعی کارگران هستند ، اما متاسفانه بدون اینکه کوچکترین توجهی به نظرات و پیشنهادات این سهامداران واقعی داشته باشند شاهد بروز مشکلات مختلفی در این زمینه هستیم.

وی، تصریح کرد: دولت ها باید بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازند و تعلل در این خصوص خسارات های زیادی را به سازمان تحمیل می کند که این در دراز مدت به نفع این سازمان نیست.

نجاری، همچنین با استناد به مواد ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار خواستار توجه دولت و مسئولان به این مواد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان، افزود: سبد معیشت در ابتدای سال تقریبا پنج میلیون اعلام شد، اما آیا با گذشت تقریبا چهار ماه از آن زمان امروز هم همین رقم جوابگوی مشکلات بازنشستگان و کارگران با این وضعیت اقتصاد معیشتی خواهد بود؟

نجاری،  حقوق دریافتی بازنشستگان را بسیار نا چیز در مقابل مشکلات و گرانی های اقلام اساسی در جامعه برشمرد و گفت: این مبالغ فقط کفاف هزینه ده روز اول یک ماه از زندگی را تامین می کند و بعد از آن گرفتاری این قشر آغاز می شود و باید دولتمردان توجه به این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

دبیر اجرایی خانه کار گر استان زنجان، اضافه کرد: بنده به بی اعتنایی دولت به پیشنهادات نمایندگان کارگری در شورای عالی کار اشاره کردم و از به تاخیر انداختن مصوبه و تحمیل فشارهای روانی به کارگران تذکراتی را دادم  که حل این مسائل نیاز و توجه جدی را می طلبد که متاسفانه هنوز بعد از گذشت ماه ها از جلسه شورای عالی کار هنوز مبلغ مسکن نهایی و ابلاغ نشده است.

وی در پایان سخنان خود، با اشاره به اختصاص پرداخت بدهی ۳۲ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی از پیگیری های روسای کانون خاصه رییس کانون بازنشستگان کشوری بوده است، خاطر نشان شد: خانه کارگر استان با تمام ظرفیت در کنار دیگر شرکای اجتماعی است همکاری لازم را در این راستا انجام می‌دهد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار