ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

توزیع کالاهای ضروری از طرف سازمان تأمین اجتماعی، بواسطه امکانات «اتحادیه امکان» بین کارگران و بازنشستگان:

0

به مناسبت روز تامین اجتماعی مطرح شد؛

حداقل مستمری به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد/ راهی برای حل مشکل مسکن و درمان بازنشستگان بیابند.

جمعی از کارگران فلزکار به مناسبت روز تامین اجتماعی در بیانیه‌ای به بیان مطالبات بازنشستگان و کارگران بیمه شده پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران فلزکار در بیانیه‌ای به مناسبت روز تامین اجتماعی به بیان دغدغه‌ها و خواسته‌های طبقه کارگر در زمینه رفاه و تامین اجتماعی پرداختند.

در این بیانیه آمده است: از تصویب اولین قوانین تامین اجتماعی ناشی از تلاش کارگران در جهان حدود ۱۴۰ سال و در ایران بیش از ۹۰ سال می‌گذرد. از تصویب قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران در سال ۱۳۳۱ (دولت ملی دکتر مصدق) و تا تصویب قانون جامع رفاه اجتماعی در سال ۱۳۸۳ و تا کنون سازمان تأمین اجتماعی، فراز و فرودهای پیچیده‌ای داشته است. پس از انقلاب علی‌رغم خواست کارگران و بیمه شدگان در غیاب و حذف نمایندگان آنان، امکان حضور در مدیریت کلان و تنظیم مقررات و قوانین مرتبط با سازمان وجود نداشته است. نظر به اصل ۲۹ قانونی اساسی، اهمیت و جایگاه تاثیرگذار و تعیین‌کننده این نهاد در توسعه و ایجاد اطمینان و امنیت خاطر در جهت عدالت اقتصادی و اجتماعی بیشتر جلب توجه می‌کند. عطف به ۱۲ میلیون بیمه شده مستقیم، حدود نیمی از جمعیت کشور، جزو خانواده بزرگ تامین اجتماعی است. بیمه‌شدگان از گذشته تاکنون بخشی از دارایی خود را با اراده خود در جهت تعاون و همکاری برای زندگی بهتر در حال و آینده به سازمان تأمین اجتماعی که حاصل مبارزات خودشان است، واگذار می‌کنند. بنابراین طبیعی است که در اداره و مدیریت آن، باید حضور داشته باشند. سال‌ها دولت‌ها و کل مدیریت کلان کشور با دست درازی به اموال کارگران و بیمه‌شدگان به زندگی و سلامت آنان آسیب جدی زده‌اند. برنامه‌هایی مثل بیمه تکمیلی، یا تاسیس کارگزاری‌ها یا واگذاری سهام شستا نمونه‌ای آشکار از این آسیب‌هاست. تسلط بخش تجاری بر اقتصاد کشور و رویکرد بازاری جز نابودی محیط زیست و اقتصاد و فروپاشی اجتماعی دستاوردی نداشته است. امکان اداره کشور به صورت کمیته امدادی و تجاری وجود ندارد.

در این بیانیه پیشنهاداتی مطرح شده است:

۱– افزایش حقوق پایه ثابت بازنشستگان، مستمری‌ بگیران و از کار افتادگان، دومیلیون هشتصد هزار تومان.

۲- اتخاذ سیاست‌های ضربتی و فوری برای حل بحران مسکن. افزایش حق مسکن کارگران، بطوری‌که امکان ادامه حیات وجود داشته باشد.

۳- رایگان بودن درمان و دارو برای بازنشستگان و مستمری‌ بگیران و از کار افتادگان در کلیه مراکز درمانی کشور. حذف بیمه تکمیلی که نمونه‌ای از راهزنی آشکار است. همین‌طور حذف دریافت فرانشیز از کارگران و رایگان بودن درمان و دارو در مراکز درمانی سازمان.

۴- گسترش و تاسیس مراکز درمانی در سراسر کشور با اولویت مناطق محروم.

۵- لغو کلیه قراردادهای سفید امضاء و موقت بطور کلی.

۶- حذف کارگزاری‌ها و استخدام پرسنل آن در سازمان تأمین اجتماعی و اتخاذ سیاست‌های راهبردی برای این واحدها

۷- توقف فروش اموال تامین اجتماعی و جلوگیری از خصوصی سازی.

۸- حضور نمایندگان واقعی کارگران در اداره و سیاست گذاری‌های کلان سازمان تأمین اجتماعی و تنظیم قوانین و مقررات پایدار در جهت حفظ منافع بیمه شدگان.

۹- توزیع کالاهای ضروری از طرف سازمان تأمین اجتماعی، بواسطه امکانات «اتحادیه امکان» بین کارگران و بازنشستگان

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار