ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش مناسبی را در مجموع دریافتی مستمری‌بگیران شاهد خواهیم بود:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش مناسبی را در مجموع دریافتی مستمری‌بگیران شاهد خواهیم بود/ اجرای همسان‌سازی می‌‌تواند استمرار داشته باشد/ بازنشستگان تبعیض را برنمی‌تابند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی، گفت: در کل همسان‌سازی یک مطالبه تاریخی بود که اجرای آن می‌تواند در سال‌های آینده استمرار داشته باشد.

«علی‌اصغر بیات» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه کانون عالی کارگران بازنشسته از ۱۵ اسفند سال گذشته به صورت جدی وارد مکاتبه با سطوح مختلف مدیریتی و تصمیم‌گیری کشور شد تا همسان‌سازی به مرحله اجرا درآید، گفت: باتوجه به اینکه حداقل دستمزد سال ۹۹ در شرایط خاصی تعیین شد، برای افزایش حداقل مستمری شرایط ویژه‌ای را داشتیم؛ چراکه برابر ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، مستمری باید تابعی از حداقل دستمزد کارگران باشد.

وی افزود: بنابراین باید صبر می‌کردیم تا تکلیف افزایش مستمری مشخص شود اما باتوجه به تصمیم مجلس شورای اسلامی برای افزایش کف حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و البته تصمیم دولت برای اجرای همسان‌سازی برای بازنشستگان این ۲ صندوق، به موازت مذاکرات مزدی شخصا شروع به نامه‌نگاری با رئیس جمهوری، وزیر رفاه، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و… کردم و تشکل‌های بازنشستگان هم یکصدا اجرای همسان‌سازی را از دولت مطالبه کردند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی با بیان اینکه  همسان‌سازی یک مطالبه تاریخی  بود و تحقق آن به هست و نیست بازنشستگان تبدیل شد، گفت: با مشخص شدن تکلیف افزایش حداقل مستمری و مستمری سایر سطوح، اراده دولت برای پرداخت دیون سازمان به جهت اجرای همسان‌سازی متمرکز شد و حالا شرایطی فراهم شده که مستمری حداقل‌بگیران با ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی بنابر میزان حق بیمه‌ای در ایام اشتغال پرداخت کرده‌اند، با در نظر گرفتن منابع همسان‌سازی، به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک شود.

وی افزود: بر این اساس، جمع دریافتی افرادی که ۳۵ سال سابقه بیمه‌پردازی دارند با در نظر گرفتن همسان‌سازی به ۳ میلیون تومان می‌رسد. در کل تحقق همسان‌سازی بازنشستگان حداقلی‌بگیر را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک می‌کند.

بیات تصریح کرد: جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی هیچگاه تبعیض را برنمی‌تابید و دولت هم خواسته‌ی بازنشستگان را به خوبی درک کرد و آن را در واگذاری سهام ۹ شرکت دولتی به ارزش ۳۲ هزار میلیارد تومان از بابت رد دیون سازمان، لحاظ کرد. از آنجا که بر اساس سنوات بیمه‌پردازی چند سطح مستمری‌بگیر داریم پرداخت مبالغ متفاوتی از بابت همسان‌سازی طبیعی است.

وی افزود: از آنجا که ۱۷۵۰۰ میلیارد تومان برای متناسب‌سازی و ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای افزایش مجدد بن خواربار و حق مسکن بازنشستگان هزینه می‌شود، افزایش مناسبی را در مجموع دریافتی مستمری‌بگیران از مرداد ماه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در کل همسان‌سازی یک مطالبه تاریخی بود که اجرای آن همچنان می‌تواند در سال‌های آینده استمرار داشته باشد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار