ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت سهام عدالت برگشتی را در قالب ETF فروخت:

0
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با بیان اینکه علی‌رغم گذشت پایان مهلت انتخاب روش مدیریت سهام عدالت گذشته، اما هنوز تکلیف شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی روشن نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «چرا نیمی از سهام عدالت مردم داده نشد؟» ، «مجلس جاماندگان سهام عدالت را دریابد» ،«مجلس دوفوریتی جاماندگان سهام عدالت را تصویب کند»، «تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت»، «چرا سهم مردم از «سهام عدالت» نصف شده است؟»، «اعطای سهام عدالت به جاماندگان» و «درخواست تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت»، خواستار پیگیری موضوع و پاسخگویی مسئولان شدند.

خبرنگار فارس با وجود تماس‌های مکرر با سخنگوی ستاد راهبردی سهم عدالت، موفق به صحبت با وی نشد، همچنین در تماس‌های مکرر با سازمان خصوصی‌سازی هم نتوانست جواب روشنی دریافت کند.

اما با اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تماس گرفت که وی گفت:‌ قرار بود بعد از تاریخ ۲۹ خرداد ۹۹ که اکنون ۱۲ روز آن می‌گذرد، تکلیف شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سریعا روشن شود و کسانی که روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را برگزیده‌اند، سهام عدالت آنها در پرتفوی (ترکیب دارایی) شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: با وجود مکاتبات متعددی که با سازمان خصوصی‌سازی و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی  تسویه وجوه داشته‌ایم، هنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده‌ایم و به ما گفته شده است هرگونه تصمیم منوط به تصویب در جلسه شورای عالی بورس است.

* سهام عدالت در دستور شرای عالی بورس نبود

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: ‌با وجود اینکه بعد از ۲۹ خرداد یک جلسه شورای عالی بورس برگزار شده، اما در مورد سهام عدالت که دربرگیرنده‌ای دارد و تعداد زیادی از مردم مخاطب آن هستند، صحبت نشده و تصمیم‌گیری گرفته نشده است.

حیدری گفت: ‌تاکنون مکاتباتی با سازمان خصوصی‌سازی و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داشته و درخواست اطلاعات سهامداران را نموده‌ایم اما هنوز جوابی نگرفته‌ایم.

حیدری این را هم گفت: ‌تعداد زیادی از سهامداران عدالت با شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تماس گرفته و خواستار تغییر روش مدیریت از مدیریت مستقیم به غیرمستقیم سهام عدالت شده‌اند که هنوز پاسخی به آنها داده نشده و در حال حاضر ۲۹ میلیون سهامدار عدالت، روش مدیریت غیرمستقیم یعنی اعمال مدیریت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را برگزیده‌اند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت همچنین در دو مورد اینکه برای ۲ میلیون نفری که کارت پرس‌شده سهام عدالت دارند اما کد ملی آنها در سامانه سهام عدالت وجود ندارد و به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند، گفت:‌ ما در این زمینه مطالبه کرده‌‌ایم و از نمایندگان مجلس هم خواسته‌ایم آنها طرح دو فوریتی تهیه کرده‌اند که سهام عدالت به این افراد تعقل گیرد و حتی طرح در دست است که برای باقی مانده مردم ایران سهام عدالت جدید درنظر بگیرند.

حیدری گفت: با وجود مطالبه‌های سازمان خصوصی‌سازی و دولت نتیجه‌ای نگرفتیم لذا به نمایندگان مجلس در قالب طرح دوفوریتی متوسل شدیم.

وی گفت:‌ متأسفانه دولت در سال ۹۵، پس از ۱۰ سال از اجرای طرح سهام عدالت گذشت‌باقی مانده ارزش سهام عدالت یک میلیونی مردم تا رقم ۵۳۲ هزار تومان را به دولت برگشت داد و آن موقع هر چه گفتیم، بخشی از این سهام را به صورت ذخیره احتیاطی برای مغایرت‌ها درنظر بگیرید، این کار انجام نشد.

حیدری گفت: باقی مانده سهام عدالت مردم که به دولت برگشت داده شد، هم‌اکنون به صورت صندوق واسطه‌گری مالی یا همان ETF به مردم فروخته می‌شود، در حالی که اکنون حدود ۲ میلیون دارنده کارت پرس‌شده سهام عدالت هستند که در سامانه سازمان خصوصی‌سازی به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند.

حیدری گفت: مجلس فقط کافی است یک استفساریه بدهد و حقوق مکتسبه مردم را پیگیری کنند، چون کسانی که کارت پرس‌شده سهام عدالت در دست دارند، ‌این به منزله ثبت نهایی آنها در سامانه شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت است و باید سهام عدالت آنها داده شود و حتی آنهایی که دعوت‌نامه اولیه سهم عدالت را گرفته‌اند، در ابتدا سهام عدالت برای آنها درنظر گرفته شده بود، اما متأسفانه سال ۹۵ دولت سهام باقی مانده عدالت را به خودش برگرداند و هیچ ذخیره احتیاطی برای این مغایرت‌ها نگه نداشت.

حیدری در مورد اختصاص سهام عدالت به باقی شهروندان ایرانی که علاوه بر ۴۹ میلیون نفر دارنده سهام عدالت هستند، نیز گفت: برای اعطای سهام عدالت به باقی افراد ایرانی نیاز به مصوبه دولت و مجوز مقام معظم رهبری است که سهام جدید به عنوان سهام عدالت به باقی مردم داده شود.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/13990410000393

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار