ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اختلاف دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری به یک میلیون تومان رسیده است:

0

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد/ دولت چرا ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان را نمی‌پردازد؟!

به گفته یک کارگر بازنشسته، حداقلی‌ترین و کم‌ترین مطالبه کارگران بازنشسته، رساندن کف حقوق به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگان تامین اجتماعی از دریافتی ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومانی خود به شدت ناراضی هستند؛ آنهم در شرایطی که سایر بازنشستگان حداقل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان حقوق ماهانه دارند. در این بین، نه همسان‌سازی اجرا شده است و نه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با افزایش مزایای مزدی بازنشستگان به پایه شاغلان موافقت کرده است.

مسعود بزرگی (بازنشسته کارگری و فعال صنفی) در تماس با ایلنا می‌گوید: تامین اجتماعی و دولت، قانون کف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را برای کارگران بازنشسته اجرایی نمی‌کنند. مستمری بازنشستگان را بدون توجه به رقم ۵ میلیون تومانی سبد معاش و تورم بالای ۴۰ درصد، فقط ۲۶ درصد افزایش دادند. چهار ماه است آقای نوبخت و وزیر کار می‌گویند منابع دولت برای پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی آماده است و قرار است ۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان پرداخت شود اما چرا این کار صورت نمی‌گیرد؟

به گفته وی، دولت چرا برای اجرای همسان‌سازی در سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه جدی صادر نمی‌کند؛ اکنون اختلاف دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری به یک میلیون تومان رسیده است.

بزرگی با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به معیشت کارگران بازنشسته، یک زنگ خطر برای کل کشور است، ادامه می‌دهد: ما بازنشستگان با همه نهادها ازجمله مجلس تماس گرفته‌ایم و مطالبات خود را مطرح کرده‌ایم؛ ما اعلام کرده‌ایم اگر ۲ میلیون و ۸۰۰ برای ما کارگران بازنشسته اجرایی نشود، دیگر نارضایتی ما به حداعلی خواهد رسید؛ آخر تبعیض و بی‌عدالتی تا کی؟!

این کارگر بازنشسته ادامه می‌دهد: من خطاب به سخنگوی دولت می‌گویم چرا ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی خود را نقدی به سازمان نمی‌دهید؛ این پول تازه بابت بدهی دولت به سازمان است و قرار نیست از خزانه دولت به سازمان هبه کنند؛ الان برای بازنشستگان دولت، از خزانه کل، بودجه اختصاص می‌دهند تا همسان‌سازی اجرا شود ولی به ما که می‌رسد همان بدهی خود را نمی‌پردازند؛ دولت نه بدهی خود را می‌پردازد نه از خزانه ریالی به بازنشستگان کارگری اختصاص می‌دهد و نه بخشنامه می‌کند که سازمان را مجبور نماید با اعتبارات داخلی خود همسان‌سازی را اجرایی کند!

به گفته وی، حداقلی‌ترین و کم‌ترین مطالبه کارگران بازنشسته، رساندن کف حقوق به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

بزرگی اضافه می‌کند: من که هزار دلار از دولت نخواسته‌ام که بشود بیست میلیون تومان! من ماهی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌خواهم که فقط ۱۵۰ دلار بی‌ارزش است! این دیگر خیلی بی‌انصافی‌ست!

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار