ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

معیشت و درمان کارگران و بازنشستگان اولویت مجلس باشد

0

علیرضا حیدری:

معیشت و درمان کارگران و بازنشستگان اولویت مجلس باشد/ از تشکیل فراکسیون کارگری استقبال می‌کنیم.

یک فعال صنفی کارگری با بیان اینکه تشکیل فراکسیون‌های مرتبط با کارگران و بازنشستگان در مجلس یازدهم می‌تواند مسیر طرح و پیگیری مطالبات این اقشار را فراهم کند، گفت: باید معیشت و درمان کارگران و بازنشستگان در اولویت قرار گیرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مجلس یازدهم از هفتم خرداد امسال رسما آغاز به کار کرده است. این مجلس که بسیاری از اعضای آن متفاوت با مجلس قبلی هستند باید پاسخگوی مطالبات انباشته شده اقشار مختلف کشور از جمله کارگران و بازنشستگان باشد. در چند دوره قبلی مجلس، فراکسیونی با عنوان فراکسیون کارگری مجلس، پیگیر مطالبات کارگران بود. آنطور که اقبال شاکری (نماینده تهران در مجلس) ۲۴ خرداد امسال اعلام کرد، قرار است در مجلس جدیدی نیز فراکسیون کارگری تشکیل شود.

او عنوان کرد: حدود ۷۰ تا ۸۰ نماینده مجلس در این فراکسیون حضور خواهند داشت. این فراکسیون تشکیل جلسه می‌دهد و با برگزاری انتخابات اعضای هیات رئیسه آن مشخص می‌شود. هدف این است که در این فراکسیون مسائل مختلف کارگری ازجمله همان قرارداد‌های موقت کار مورد بررسی قرار گیرد و ساماندهی شود.

همچنین آنطور که از اظهارات برخی دیگر از نمایندگان برمی‌آید احتمالا فراکسیونی مرتبط با رفاه اجتماعی و بازنشستگان در این مجلس تشکیل می‌شود.

علیرضا حیدری (فعال کارگری و کارشناس تامین اجتماعی) در گفتگو با ایلنا عنوان می‌کند: کار و کارگر موضوع بسیار مهمی است و این اهمیت با روی کار آمدن فلان دولت و بهمان مجلس تغییر نمی‌کند. وقتی از تولید، اشتغال و توسعه حرف می‌زنیم یکی از ارکان مهم آن نیروی انسانی یعنی کارگران است و هر دولت و مجلسی در زمان مسئولیت خود باید مسائل مربوط به کار و کارگر را در اولویت قرار دهد.

او ادامه می‌دهد:  تجربه نشان می‌دهد هر زمان به مسائل کارگران و بازنشستگان توجه شده و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفته است، در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته‌ایم و برعکس بی‌توجهی به این اقشار وضعیت را حاد و مشکلات را دو چندان کرده است.

این فعال کارگری با اشاره به تشکیل فراکسیون کارگری در مجلس یازدهم عنوان می‌کند: این فراکسیون و همچنین فراکسیون‌های مرتبط با مسائل بازنشستگان می‌توانند راهگشا باشند، به شرط اینکه با تشکل‌های کارگری و بازنشستگی در ارتباط بوده و تعامل داشته باشند. به این شرط این فراکسیون‌ها و کل مجلس می‌توانند در راستای تامین منافع کارگران که همان منافع ملی است قدم بردارند و باعث پیشرفت و توسعه شوند.

او با بیان اینکه این مقدمه‌ای در مورد ضرورت توجه به مسائل مرتبط با کارگران در مجلس بود، می‌گوید: کارگران و بازنشستگان مشکلاتی دارند که بخشی از آنها قطعا با قانون‌گذاری مناسب و پیگیری در اجرا رفع شدنی است و مجلس می‌تواند چنین وظیفه‌ای را بر عهده داشته و در چنین مسیری حرکت کند.

اولویت‌های کارگران و بازنشستگان

حیدری ادامه می‌دهد: اگر قرار باشد مهم‌ترین اولویت‌های کارگران و بازنشستگان را ذکر کنیم باید به مشکلات معیشتی این اقشار بپردازیم. در مورد بازنشستگان مسائل آنها ارتباط مستقیم با مسائل تامین اجتماعی دارد. اصلاح ساختاری تامین اجتماعی به نحوی که زمینه خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به بازنشستگان را فراهم آورد همواره مطالبه بازنشستگان بوده است. اصلاح ارکانی این سازمان در مجلس دهم کلید خورد و انتظار می‌رود این اصلاح در مجلس جدید به سرانجام برسد.

او عنوان می‌کند: همانطور که عنوان شد معیشت و درمان کارگران و بازنشستگان اولویت دارد. می‌دانیم که این اقشار در زمینه تامین مخارج زندگی خود با تنگنا‌هایی مواجه و در بحث درمان نیز نیازمند حمایت‌های ویژه‌ای هستند. مجلس می‌تواند با تصویب مصوباتی زمینه رفع این مشکلات را فراهم کند.

این فعال کارگری با بیان اینکه اشتغال یکی دیگر از مسائل مهمی است که باید مورد توجه نمایندگان کارگران قرار گیرد، می‌گوید: سال‌هاست با بیکاری بالایی مواجه هستیم. رفع این بیکاری مطالبه شهروندان ایرانی است. باید به موضوع اشتغال و تسهیل راه‌اندازی کسب‌و‌کار‌ها توجه شود.

او همچنین به بحث سه‌جانبه‌گرایی اشاره و ادامه می‌دهد: انتظار می‌رود در مباحث مختلف نظرات ذی‌نفعان لحاظ شود. در مباحث کارگری شرکای اجتماعی باید نقش داشته باشند و تصمیم‌گیرنده باشند، همانطور که در حوزه بازنشستگی باید بحث سه‌جانبه‌گرایی لحاظ شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار