ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اخذ سفته از کارگر چه مجازاتی را برای کارفرما به همراه دارد؟

0
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اخذ سفته از کارگر چه مجازاتی را برای کارفرما به همراه دارد؟

درباره اخذ سفته از کارگر و مجازات مربوط به کارفرما بیشتر بدانید.

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در قانون کار و مقررات مربوطه در خصوص اخذ سفته یا چک تضمین کارگران پیش‌بینی خاصی انجام نشده است و هیچ گونه منعی جهت گرفتن این نمونه ضمانت از کارگر وجود ندارد.

او افزود: آن چیزی که موجب محکومیت کارفرمایان در خصوص این گونه اسناد تضمینی می‌شود، این است که دریافت چک و سفته به صورت سفید امضا بوده و تصور کارفرما این است که هر زمانی بخواهد می‌تواند علیه کارگر سفته را به اجرا بگذارد.

حاجی زاده گفت: هیچ گونه قرارداد استانداردی فی مابین کارفرما و کارگر وجود ندارد و خسارت ترک کار و یا مواردی که منجر به اجرا گذاشتن سفته می‌شود در قرارداد تصریح نشده و این امر دلیلی بر محکومیت کارفرمایان است.

او با بیان اینکه اخذ چک و سفته ضمانت از کارگران باعث می‌شود که از شکایت کارگر علیه کارفرما پیشگیری شود، گفت: تعهدات و فرم‌های الزام به انجام خدمت در این خصوص تعیین کننده هستند.

این کارشناس گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد سفته‌های ضمانت کارگران در اختیار کارفرمایان قرار گرفته بود که در زمان شکایت فاقد ضمانت اجرا و اعتبار تشخیص داده شده و در بیشتر پرونده‌ها کارفرمایان محکوم شدند.

او با بیان اینکه مورد موثر در روابط فی ما بین کارگر و کارفرما فقط قرارداد کار است، افزود: عدم وجود قرارداد کار قانونی فی ما بین کارگر و کارفرما، جرایم غیرقابل جبرانی را به همراه خواهد داشت.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7371332

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار