ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

احتمال تجدید نظر در افزایش حقوق ۱۳۹۹بازنشستگان تامین اجتماعی:

0
پس از اعلام واریزی افزایش حقوق بازنشستگان با حقوق خردادماه توسط مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ، رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی تهران هم گفت: با پیشنهادی که به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دادیم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با پیشنهاد افزایش حداقل مستمری به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به جلسه هیات دولت برود.
احتمال تجدید نظر در افزایش حقوق ۹۹ بازنشستگان.
 آن‌طور که این روزها از گلایه‌ها و اعتراض‌های نمایندگان و اعضای انجمن‌های کارگری و بازنشستگان بر می‌آید، آنها هنوز امیدوارند دولت در تعیین میزان۲۱ درصدی افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تجدیدنظر کند و نگذارد سبد لاغر معیشت آنها لاغرتر شود.
کدام را باور کنیم؟
در شرایطی که بانک مرکزی نرخ تورم هدف‌گذاری شده را ۲۲ درصد اعلام کرده است، برخی میزان تورم کنونی را حدود ۴۰ درصد می‌دانند، ضمن اینکه افزایش لحظه‌ای اغلب کالاهای اساسی نیز فرصت تنفس را از طبقات حداقلی‌بگیر ربوده است. از این رو تجدید نظر در میزان افزایش حقوق ۹۹ این گروه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. حال که افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در دو نوبت واریزی آن‌ها طی سال ۹۹ هنوز اعمال نشده است، می‌توان امید داشت دولت با کشیدن دستی بر سر و روی مصوبه شورای عالی کار، پیشنهاد ۲۱ درصدی افزایش حقوق بازنشستگان را سامان دهد.
این موضوع البته همان امید و انتظاری است که نمایندگان مجامع بازنشستگی این روزها در اظهاراتشان بیان می‌کنند. یکی از این موارد، گفته‌های علی دهقان‌کیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی تهران است که دیروز با ایلنا در میان گذاشته است: «با پیشنهادی که به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دادیم، آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با پیشنهاد افزایش حداقل مستمری به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به جلسه هیات دولت برود. امیدواریم که امروز (دیروز، چهارشنبه) تکلیف افزایش حداقل مستمری روشن شود و هیچ بازنشسته‌ای زیر این میزان را دریافت نکند؛ چراکه برابر تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۹، حقوق بازنشستگان نباید کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد. در کل، پیشنهاد افزایش مستمری به دومیلیون و۸۰۰ هزار تومان روی میز هیات دولت است و باید تکلیف مشخص شود.»
۲۱ درصد را نمی پذیریم.
دهقان‌کیا همچنین به این نوع اعتراضش مطلب دیگری هم افزوده است: «جز افزایش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای حداقل مستمری، عدد دیگری را نمی‌پذیریم. ۲۱ درصد، عدد بسیار پرتی است که بر سر آن با هیچ‌کس معامله نمی‌کنیم. قاعدتا سازمان تامین اجتماعی هم نباید چنین پیشنهاد غیرمنصفانه‌ای را برای دولت ارسال کند؛ حتی اگر سازمان چنین اراده‌ای داشته باشد، وزیر رفاه باید جلوی وارد شدن آسیب‌های بیشتر و سخت‌تر را به رفاه بازنشستگان بگیرد و این را به دولت بقبولاند. هرگونه اعمال نفوذ برای افزایش صرفا ۲۱ درصدی حداقل مستمری چه از جانب سازمان و چه از جانب دولت را نمی‌پذیریم و به آن اعتراض می‌کنیم.»
فقط یک میلیون و۸۰۰ هزار تومان!
هم‌اکنون حداقلی‌بگیران تامین اجتماعی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که با پیشنهاد ۲۱ درصدی برای سال ۹۹ این مبلغ به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. اکنون بد نیست جزئیات این مبلغ را با هم مرور کنیم:
حداقل حقوق بازنشسته تامین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد که بن این افراد از ۴۸ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان، حق اولاد از ۱۲ به ۱۵ هزارتومان، حق مسکن از ۲۲ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، حق همسر از ۵۹ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش یافت که در نهایت حقوق بازنشسته تامین اجتماعی دو میلیون و ۹ هزار تومان خواهد شد.
این مبلغ حدود ۸۰۰ هزار تومان با حداقل دریافتی حقوق در گروه بازنشستگان کشوری و لشکری فاصله دارد. در واقع یکی از وجوه اعتراض مجامع بازنشستگی کارگری همین است که چرا دولت با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد از بودجه عمومی که امسال برای این بازنشستگان اختصاص داد، چنین رویکردی را برای بازنشستگان تامین اجتماعی دنبال نمی‌کند؟
بخشی دیگر از اظهارات آقای دهقان‌کیا همین است که حداقل حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی نیز همچون کشوری ها باید به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.
بازنشستگان امید داشته باشند؟
حالا که پرونده پیشنهاد ۲۱ درصدی حقوق بازنشستگان همچنان روی میز دولت در انتظار بحث و بررسی است، شاید بتوان امید داشت که از این تاخیر و تعلل خبرهای خوشی به بازنشستگان برسد.
اگرچه در این میان به تازگی وعده‌هایی هم برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی وبه دنبال آن اجرای همسان‌سازی حقوق توسط نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داده شده اما با توجه به شرایط نامناسب بودجه‌ای دولت باید امیدوار بود که این قول‌ها در حد حرف نماند.
منبع: خراسان‌نیوز
https://kargaronline.ir/fa/news-details/84102

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار