ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

۳ میلیون و ۴۸۱ هزار نفر در ETF‌ها سرمایه گذاری کردند:

0
طبق اعلام وزارت امور افتصادی و دارایی:

۳ میلیون و ۴۸۱ هزار نفر در ETF‌ها سرمایه گذاری کردند.

بیش از سه میلیون و ۴۸۱ هزار نفر با سرمایه گذاری بیش از ۵هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان از آحاد مردم در پذیره نویسی ETF‌ها مشارکت کردند.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شادا، بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد ویک میلیون (۳۴۸۱۰۰۰) نفر با سرمایه گذاری بیش از ۵۸۸۶ میلیارد تومان از آحاد مردم در این پذیره نویسی مشارکت کردند که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه گذاری و تعداد سهامداران است.

در این پذیره ‏نویسی از سامانه‌های کارگزاری ‏های بورس و سامانه‏‌های آنلاین معاملاتی و درگاه ‏های غیرحضوری و حضوری ۱۴ بانک‏ منتخب از تاریخ ۱۳۹۹/۲/۱۴ لغایت ۱۳۹۹/۳/۱ استفاده شد.

این واگذاری، فرصت بی ‏نظیری را برای ورود آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر کشور با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار فراهم آورد.

از مردم شریف کشور که با استقبال از پذیره نویسی واحد‌های صندوق واسطه گری مالی یکم پا به عرصه این سرمایه گذاری نهادند و همچنین تلاش‌های متعهدانه دست اندارکاران این طرح بویژه سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی، بانک ها، کارگزاری ها، رسانه‌ها گروهی بویژه صدا و سیما و همکاران وزارت امور اقتصادی و دارایی در سطوح ستاد و استان‌ها که در طراحی، اجرا و اطلاع رسانی این مهم مشارکت کردند، قدردانی و تشکر می‌نماید.

‌امید است، دو صندوق قابل معامله آتی (پالایشی و پتروشیمی و صنایع فلزی و خوردویی) نیز با توجه به آنکه فرصتی مشابه این صندوق برای آحاد جامعه فراهم می‌سازد، همچنان مورد توجه قرار گرفته و نتیجه آن رونق و تعمیق بازار سرمایه کشور در کنار تحقق هدف والای تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد باشد، چرا که رونق، تعمیق و بلوغ بازار سرمایه هدفی است راهبردی که وزارت امور اقتصادی و دارایی همواره آن را دنبال خواهد کرد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی به مناسبت پایان پذیره نویسی واحد‌های سرمایه گذاری مالی یکم طی اطلاعیه شماره ۸ خود اعلام نمود: بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد ویک میلیون (۳۴۸۱۰۰۰) نفر با سرمایه گذاری بیش از ۵۸۸۶ میلیارد تومان از آحاد مردم در این پذیره نویسی مشارکت کردند که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه گذاری و تعداد سهامداران است.


بیشتر بخوانید: مهلت پذیره‌نویسی صندوق‌های ETF تمدید نمی شود/ ثبت‌نام بیش از ۳میلیون نفر در پذیره‌نویسی


شایان ذکر است، گزارش تحلیلی و توصیفی پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7364444/۳

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار