ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هشدار درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی کارگران:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هشدار درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی کارگران/ گرانی کمر کارگران را شکسته/ نظارت‌ها کم است.

یک فعال کارگری در قزوین با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در نظارت بر قیمت کالاهای اساسی، نسبت به عواقب آن بر زندگی جامعه فرودست به ویژه کارگران هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) گفت: مشکلی فراگیر ایجاد شده که ابعاد مختلف دارد و برای رفع آن نیازمند به همکاری و همیاری هستیم. با این حال عده‌ای از افراد تحت عنوان کارفرما در چنین شرایط حساسی ضمن اخراج نیروی کار خود اقدام به افزایش قیمت کالاهای تولیدی خود کرده‌اند.

او با بیان اینکه دولت باید نظارت خود را بر قیمت تمام شده محصولات تولید شده بیشتر کند، افزود: برخی کارفرمایان از دو ماه نیم پیش با پر کردن انبارهای کارخانه از محصولات تولید شده، به بهانه مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا با اخراج نیروی کار، تولیدات خود را به چند برابر قیمت به همان کارگرانی می‌فروشند که خود پیش از این تولیدکننده همان محصول بودند.

کریمی با تاکید بر اینکه در بحران کنونی شیوه مدیریت بسیار مهم است و دولت قصد حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی دارد که بقولی کرونازده شده‌اند، در ادامه گفت: قطعا باید حمایت‌هایی از کسب‌و‌کار‌ها و کارگران آسیب‌دیده صورت پذیرد اما دولت باید مراقب باشد سوءاستفاده‌ای اتفاق نیفتد و افراد فرصت‌طلب از شرایط برای کسب منافع بیشتر نکنند.

او در خصوص افزایش قیمت کالاهای مصرفی و غیرمصرفی تصریح کرد: برای مثال در بحث قیمت لوازم خانگی می‌توان گفت هر یک از کالاهای خانگی از قبل از عید ۹۹ بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند و این روند در ایام بعد از عید نیز ادامه داشته است.

وی افزود: متاسفانه این افزایش قیمت‌ها در کالاهای مصرفی همانند محصولات پروتینی مانند مرغ و گوشت هم اتفاق افتاده و این موضوع بر میزان تقاضای مردم اثر گذاشته است. لوازم پلاستیکی و فلزی افزایش قیمت بیش از ۴۰ درصدی را تجربه کردند. مردم به‌واسطه افزایش قیمت بنزین تحت‌فشارند و اگر بخواهیم نرخ کالاهای اساسی را هم تغییر دهیم قیمت کالاها حدود صددرصد افزایش می‌یابد و درآمد مردم پاسخگوی این افزایش قیمت نیست.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی قزوین گفت: باتوجه به افزایش بی‌رویه قیمت اقلام مواد غذایی در بازار و سودجویی دلالان، مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند تا در پی افزایش قیمت‌ها و درآمدهای حداقلی مردم، بیش از پیش بر اقشار کم درآمد جامعه به واسطه تامین مایحتاج سبد خانوار فشار وارد نشود.

کریمی در ادامه درباره تعدیل نیروی کار بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی مستقر در قزوین گفت: شاهد هستیم که در برخی بنگاه‌های اقتصادی با وجود اینکه نقدینگی کاهش نیافته و کار هم نخوابیده است، کارگران اخراج یا تهدید به اخراج می‌شوند. در چنین شرایطی کارگران به دلیل مشکلات معیشتی ممکن است تن به خواسته‌های ناحق کارفرمایان دهند. اینکه کرونا تبدیل به ابزاری برای تضییع حقوق کارگران شود، جای پیگیری دارد.

این فعال کارگری با بیان اینکه بسیاری از کارگران کشاورزان، دامداران، کارمندان، فرهنگیان و بسیاری از کسبه و دستفروشان مناطق محروم زیر خط فقر به سختی زندگی می‌کنند، خطاب به دولتمردان گفت: محض رضای خدا فکری برای اقتصاد کشور کنید، چراکه نظارتی بر بازار نمی‌بینیم و بسیاری از هموطنان قدرت خرید حتی  ۵۰ گرم گوشت قرمز را هم ندارند و کمرشان از این گرانی‌ها از خم شدن گذشته و شکسته است.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار