ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

احتمال پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی ظرف یک‌ماه آینده:

0

حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

احتمال پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی ظرف یک‌ماه آینده / مردم باید احساس کنند که دولت حق‌شان را می‌دهد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی از پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی ظرف یک ماه آینده خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی  گفت: یکی از احکام بودجه سال قبل پرداخت بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی بود. جلسه‌ای هم با طرح ماده ۲۳۴ که متولی آن وزیر اقتصاد بود برگزار شد، در آن جا گفته شد ۳ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است که البته در جلسه‌‌ای که روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه با حضور رؤسای سازمان برنامه و بودجه و خزانه برگزار شد آقای نوبخت گفتند ۵ هزار میلیارد پرداخت شده است که باز هم در این مورد ابهام وجود دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گفته می‌شود ۹۷ درصد بودجه سال ۹۸ اجرایی شده است؛ اگر دولت بدهی سازمان تامین اجتماعی را داده که یک بحث است اگر هم نداده این ۹۷ درصدی که گفته می‌شود، از بودجه سال ۹۸ محقق شده چیست؟

وی افزود: نکته دیگری که در بحث اجرایی شدن بودجه سال ۹۸ عنوان می‌شود، این است که در بحث بودجه‌های عمرانی آن ۹۷ درصد محقق شده است که من حداقل از استان خودمان که سوال کردم، گفتند تنها ۴۳ درصد محقق شده است، مگر این‌که با تخصیص‌هایی که در راه است، ۹۷ درصد شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد دادم که از استانداران و فرمانداران که رؤسای برنامه‌ریزی استان‌ها و شهرستان‌ها هستند، استعلام بگیرند تا ببینند اعتبارات چند درصد محقق و چقدر تخصیص داده شده است، معتقدم این امر به شفاف‌سازی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در بحث تبصره ۲ و ۱۲ بودجه سال ۹۹، دهم فروردین ماه گفته شد ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای تبصره ۱۲ اعتبار برای متناسب‌سازی بازنشستگان لشکری و کشوری داده شده است اما امروز در عمل مشاهده می‌کنیم فرهنگی، لشکری، کشوری، حق التدریس و غیره ناراضی هستند.

حاجی دلیگانی افزود: ما از طرف مردم این ۱۰ هزار میلیارد تومان را تصویب می‌کنیم دولت هم اجرا می‌کند اما مردم ناراضی هستند و یک دستتان درد نکنند هم نمی‌گویند؛ چراکه تبعیض وجود دارد.

وی تاکید کرد: حرف اصلی ما این است اگر پول توزیع می‌شود، به صورتی این کار انجام گیرد که نارضایتی وجود نداشته باشد. ما باید جواب تبعیض مردم را بدهیم، باید طوری عمل کنیم که اگر پولی به مردم می‌دهیم، چنین احساسی نداشته باشند و این اعتماد را داشته باشند که دولت حق‌شان را می‌دهد چیزی که این روزها کاهش پیدا کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با حضور روسای برنامه و بودجه و خزانه در خصوص چگونگی اجرای بودجه سال ۹۸ بود، آقای نوبخت عنوان کردند که به سازمان گفتند بیایند آن عددی که در تبصره ۲ بودجه سال ۹۹ وجود دارد، دریافت کنند که بتوانند کار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری را به انجام برسانند.

وی ادامه داد: آقای نوبخت گفتند کاملا آمادگی دارند تا مبلغی که بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان است و بخش اعظم آن مربوط به طلب تامین اجتماعی از دولت است را دریافت کنند.

حاجی دلیگانی افزود: آقای اکرمی رئیس خزانه گفتند که ما سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی را از طلب دولت به تامین اجتماعی توانستیم بپردازیم که البته این حرف ایشان است و ما باید حرف سازمان تامین اجتماعی را هم بشنویم که ببینیم واقعا این اتفاق افتاده است یا خیر.

وی ادامه داد: در حالی صحبت از ۷ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت باید ۵۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی می‌پرداخت و طی صحبتی که داشتم گفتم شما چه طور می‌گویید بودجه سال ۹۸ را ۹۷ درصد اجرایی کردیم؟ اگر این ۵۰ میلیارد تومان را ۹۷ درصد عملیاتی کرده بودید طبیعتا باید بخش عمده بدهی را به تامین اجتماعی می‌پرداختید پس چرا به قول ما ۳ هزار میلیارد تومان و به قول خودتان ۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است؟

نماینده مردم شاهین‌شهر افزود: آقای نوبخت اشاره کردند که به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان را در قالب یک بسته به دولت در سال گذشته دادیم و فرصت رسیدگی نشد امسال به دولت می‌بریم و مصوب می‌کنیم و به سازمان تامین اجتماعی می‌پردازیم.

وی ادامه داد: سوال کردم این بسته ۲۵ هزار میلیارد تومانی چه زمانی عملیاتی  می‌شود؟ پاسخ را به نحوی پاسخ دادند که برداشتم این شد ظرف یک ماه آینده انجام خواهد شد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار