ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیمه نکردن کارگر چه خساراتی به همراه دارد؟

0
یک کارشناس حوزه کار درباره خسارات وارده بیمه نکردن کارگران توضیحاتی داد.
به گزارش کارگر آنلاین ، حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در ماده ۱۴۸ قانون کار قید شده است که هر کارگری که به کار گرفته می‌شود باید بیمه شود.
او با بیان اینکه بیمه سازمان تأمین اجتماعی اجباری است، گفت: تکلیف ماده ۱۴۸ قانون کار  این است که کارفرما حق ندارد کارگری را بدون آنکه او بیمه شود، استخدام کند.
این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: کارگران متخصص ۳ ماه اول و کارگران بدون مهارت ۱ ماه به صورت آزمایشی کار می‌کنند.
او با بیان اینکه کارفرما موظف است کارگران کارآموز و آزمایشی خود را نیز از روز اول کار بیمه کند، تصریح کرد: حقوق کارگر تنها برای خود کارگر نیست و آینده خانواده کارگر را نیز در برمی‌گیرد.
حاج اسماعیلی ادامه داد: سن کارگر در آینده بالا خواهد رفت و خانواده او نیاز به حمایت‌هایی دارد که بیمه کردن کارگر باعث می‌شود نیاز‌ها مرتفع شود.
او با بیان اینکه علاوه بر تأمین مالی کارگر و خانواده او نیاز به خدمات بهداشت و درمان دارند که بیمه می‌تواند این همپوشانی را فراهم کند، افزود: اگر کارگر در محل کار یا خارج از محل کار دچار آسیب شود و بیمه نباشد کارفرما موظف است پاسخگو این مسئله باشد.
این کارشناس حوزه کار تأکید کرد: بیمه نکردن کارگران تخلفی آشکار است که با شکایت کارگر می‌تواند پای کارفرما را به مراجع قضایی باز کند.
او با بیان اینکه اگر در حین کار کارگر دچار آسیب و یا نقض عضو شود و بیمه نباشد مسئولیت آن بر عهده کارفرما است، گفت: خسارت‌های این مورد گا‌ها جبران ناپذیر و با هزینه‌های بالایی است، پس بیمه نکردن کارگر عملا به نفع کارفرما تمام نخواهد شد.
حاج اسماعیلی بیان کرد: دولت با بیمه نشدن کارگران هزینه سنگینی را متحمل می‌شود.
او با بیان اینکه هزینه‌های بالای درمان و خدمات بیمه‌ای به صورت آزاد زیاد است و ناتوانی خانوار‌ها برای پرداخت موجب ایجاد ناهنجاری در جامعه می‌شود.
این کارشناس حوزه کار افزود: حاکمیت نیز به صورت جدی نگهبان قانون کار و حقوق کارگران است.
منبع : https://kargaronline.ir/fa/news-details/81646

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار