ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت‌ها میان بازنشستگان کشوری با تامین‌اجتماعی و کارمندان با کارگران فرق می‌گذارند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

سازمان برنامه و بودجه با کارگران بازنشسته سر آشتی ندارد/ دولت‌ها میان بازنشستگان کشوری با تامین‌اجتماعی و کارمندان با کارگران فرق می‌گذارند.

دبیر خانه کارگر استان لرستان تاکید کرد: سال‌هاست که دولت‌ها میان بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی و میان کارمندان رسمی و کارگران و کارمندان رسمی و و نیروهای شرکتی فرق می‌گذارند. بر سر مزد کارگر می‌زنند اما حقوق کارمند را کرامت می‌کنند.

«محمدحسن موسیوند» دبیر خانه کارگر لرستان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه کرونا تاثیرات سویی بر فضای اشتغال استان با نرخ بیکاری بالا در میان سایر استان‌‌های کشور گذاشته است، گفت: شیوع کرونا سبب نااطمینانی افراد نسبت به آینده کسب و کار شده است، به نحوی که بنگاه‌های خوداشتغال و سایر بنگاه‌ها تعطیل شده‌اند. لرستان هم از آثار کرونا دورنمانده است؛ به نحوی که نگران افزایش نرخ بیکاری آن هستیم؛ در شرایطی که این استان بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد.

وی افزود: در چنین شرایطی، نگران تامین نشدن معیشت بیکاران هستیم؛ به ویژه اینکه هنوز دولت با درخواست آنها برای دریافت بیمه بیکاری موافقت نکرده است. بررسی‌هایی که انجام دادیم نشان می‌دهد که وزارت کار در حال پالایش متقاضیان واجد صلاحیت است اما نباید بیش از این بیکاران را معطل کرد.

دبیرخانه کارگر لرستان با بیان اینکه بد نیست که دولت تا زمان پرداخت مقرری بیکاری به این افراد، حمایت‌‌هایی را در قالب بسته‌های تغذیه یا یارانه‌ی نقدی پیش‌بینی کند، گفت: در کنار بیکاران، مقرری‌بگیران کم درآمد هم وجود دارند که به سختی معاش خود را تامین می‌کنند و در این شرایط که فرزندان آنها بیکار هستند، قادر به تهیه‌ی مایحتاج خود نیستند.

موسیوند که در همین حال عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهرستان خرم‌آباد است، با اشاره با مشکلات معیشتی بازنشستگان و جدا ماندن آنها از بودجه عمومی همسان‌‌سازی، گفت: نادیده انگاشتن بازنشستگان تامین اجتماعی بدعتی بدشگون است. سازمان برنامه و بودجه پاسخگو باید پاسخگو باشد. در غیر این صورت آغوش خود را بر روی سازمان برنامه و بودجه و رئیس آن که مدعی است نگران کارگران است، می‌بندیم.

وی افزود: از قرار معلوم، سازمان برنامه و بودجه با کارگران بازنشسته سر آشتی ندارد و به هر ترتیب می‌خواهد آنها را کنار بزند و تنها قشر خاصی از بازنشستگان را به دور خود جمع کند. رئیس سازمان برنامه و بودجه اینقدر، بر نظر خود در مورد نحوه‌ی اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و قانون خاص بودن تامین اجتماعی اصرار دارد که گویی فراموش کرده دولت بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد بدهی به سازمان دارد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهرستان خرم آباد، افزود: آقای نوبخت نمی‌تواند مدعی شود که طرفدار بازنشسته است و از تعیین نشدن دستمزد کارگران در پایان سال ۹۸ شرمنده است. ایشان باید رویکرد خود و دولت را نسبت به موضوعات معیشتی تغییر دهند؛ چراکه عدالت جز رعایت برابری در سیاست‌گذاری نیست.

وی با بیان اینکه دوقطبی‌سازی برای پشت کردن به قشری عظیم از جامعه، عملی ضداجتماعی، ضدفرهنگی و ضدتدبیر و امید است، گفت: سال‌هاست که دولت‌ها میان بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی و میان کارمندان رسمی و کارگران و کارمندان رسمی و و نیروهای شرکتی فرق می‌گذارند. بر سر مزد کارگر می‌زنند اما حقوق کارمند را کرامت می‌کنند.

دبیرخانه کارگر لرستان، افزود: به زعم خود اینگونه کشور را مدیریت  و اتحاد و همدلی ایجاد می‌کنند؛ درحالیکه تحقیر کردن معیشت کارگران و امروز و فردا کردن برای تعیین دستمزد، عاقبتی جز نفاق و پراکنده کردن مردم برای پیگیری خارج از چارچوب مطالبات ندارد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار