ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دستمزد کارمندان را افزایش دادند اما نوبت به کارگران که رسید از ناتوانی‌ها می‌گویند!:

0

نماینده کارگران در شورای عالی کار:

«فریز مزدی» امکان‌پذیر نیست/ دستمزد کارمندان را افزایش دادند اما نوبت به کارگران که رسید از ناتوانی‌ها می‌گویند!/ جلسه شورای عالی کار بدون فوت وقت برگزار شود.

آیت اسدی با انتقاد از عدم تعیین دستمزد کارگران گفت: باید هرچه سریعتر جلسه شورای عالی کار برگزار شود.

آیت اسدی (عضو کارگری شورای عالی کار) در انتقاد از تعلل وزارت کار در برگزاری جلسات مزدی به خبرنگار ایلنا گفت: طبق عرف و قانون باید قبل از پایان سال قبل، دستمزد ۹۹ مشخص می‌شد اما علیرغم اینکه بیش از ۳۰ ساعت گفتگو و چانه‌زنی داشتیم، طرف‌های مقابل حاضر به پذیرش پیشنهادهای کارگران نشدند و در نتیجه به توافق نرسیدیم.

وی با تاکید بر اینکه تنها مبنای تعیین دستمزد کارگران، ماده ۴۱ قانون کار است و هر نوع بحث و چانه‌زنی در جلسات مزدی شورای عالی کار باید حول همین ماده قانونی باشد، ادامه داد: پروپاگاندا و تبلیغات گروه کارفرمایی در رابطه با «فریز مزدی»، کاملاً غیرقانونی و غیرقابل قبول است؛ قانون همه بایدها را در ارتباط با تعیین دستمزد کارگران مشخص کرده و تکلیف دولتی‌ها و کارفرمایان، فقط عمل به قانون است.

به گفته اسدی، در شرایط کنونی، وضعیت معاش کارگران بحرانی و نامناسب است و هر نوع تعلل در برگزاری جلسه و تعیین دستمزد به این بحران بیشتر دامن می‌زند.

نماینده کارگران در جلسات مزدی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست‌های یک بام و دو هوای دولت گفت: قبل از سال، میزان افزایش حقوق کارمندان دولت را تعیین کرده‌اند؛ دولت کف حقوق مزدبگیران خود را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داده، پس نباید در مقابل افزایش عادلانه دستمزد کارگران مقاومت کنند. هر نوع دوگانگی در سیاستگذاری‌های مزدی به معنای تبعیض و بی‌عدالتی است و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

به گفته او، عدالت مزدی به معنای پذیرش محاسبات سبد معاش و افزایش عادلانه دستمزد کارگران وفق الزامات ماده ۴۱ قانون کار است.

اسدی در انتقاد از مواضع صداوسیما می‌گوید: صداوسیما رسانه ملی است و باید در بحبوحه کرونا به همه گروه‌ها امید بدهد اما متاسفانه با رویکردهای جانبدارانه، کارگران را ناامید کرده است؛ رسانه ملی با مصاحبه‌ها و اخباری که منتشر می‌کند، موجب تشویش خاطر کارگران شده است؛ اگر قرار است به مقوله‌ی دستمزد کارگران بپردازند، باید از همه گروه‌های درگیر ازجمله نمایندگان کارگری دعوت کنند و یک‌طرفه به قاضی نروند.

وی در پایان باز هم تاکید می‌کند که هر نوع بحث در رابطه با تعلیق افزایش دستمزدها یا مسکوت ماندن مذاکرات، قابل قبول نیست و باید قبل از پایان فروردین، تکلیف دستمزد ۹۹ مشخص شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار