ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

جناب نوبخت، بدهی تامین اجتماعی را بپردازید و با افزایش دستمزد کارگران مخالفت نکنید!:

0

علی خدایی:

جناب نوبخت، بدهی تامین اجتماعی را بپردازید و با افزایش دستمزد کارگران مخالفت نکنید!

علی خدایی در ارتباط با اظهارات محمدباقر نوبخت گفت: دولت بهتر است هرچه زودتر بخشی از مطالبات خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته، محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری خبر داد. در روزهای بعد، او در توئیتر در پاسخ به کارگران که از او پرسیده بودند چرا در برابر کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی احساس مسئولیت نمی‌کند؛ اینگونه نوشت: «خدا می‌داند احساس شرمندگی می‌کنم اما قانون در خصوص این عزیزان سازوکاری مشخص کرده که خارج از اختیار من است.»

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در پاسخ به این اظهارات می‌گوید: آقای نوبخت، عضو هیات دولت و عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی است. در ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، میزان افزایش مستمری بازنشستگان به هیات وزیران سپرده شده و لذا تعیین میزان افزایش حقوقِ مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با دولت است؛ هرچند دولت طبق عرف مرسوم، مطابق مصوبه شورای عالی کار عمل کرده و مستمری‌ها را بر این اساس افزایش می‌دهد.

به گفته او، آقای نوبخت خوب می‌داند که در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی به صراحت آمده “مستمری ازکارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد” و به همین دلیل است که خودش را درگیر موضوع نمی‌کند.

خدایی در ادامه خطاب به نوبخت می‌گوید: لطفا بخشی از بدهی بیش از ۲۵۰ هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنید؛ ضمناً با افزایش عادلانه دستمزد کارگران مخالفت نکنید!

خدایی تاکید می‌کند: دولتی‌ها علاوه بر عدم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی، در جلسات مزدی بارها با افزایش عادلانه مزد کارگران مخالفت کردند؛ حالا ادعا می‌کنند که در قانون هیچ اختیار و مسئولیتی ندارند!.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار