ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

باز هم بازنشستگان تامین اجتماعی نادیده گرفته شدند:

0

بیات به مهر خبر داد،

جلسه نوبخت با نمایندگان بازنشستگان کشوری.

قرار است امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه نشستی با نمایندگان کانون های بازنشستگی کشوری برای توزیع اعتبار همسان سازی داشته باشد اما باز هم بازنشستگان تامین اجتماعی نادیده گرفته شدند.

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر به برگزاری جلسه دکتر نوبخت با کانون‌های بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: امروز از طریق پست اینستاگرامی رئیس سازمان برنامه و بودجه مطلع شدیم عصر امروز جلسه‌ای با حضور مسئولان کانون‌های بازنشستگی چند صندوق برگزار می‌کنند اما متأسفانه از کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سراسر کشور که با داشتن بالغ بر ۳ و نیم میلیون نفر مستمری بگیر که بزرگترین تشکل بازنشستگی کشور محسوب می‌شود، دعوت نشده اند.

وی افزود: در این نشست قرار است از نظرات نمایندگان کانون‌ها در مورد روش توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاصی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان استفاده شود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه به نمایندگی از سوی ۳۴۸ کانون استانی و شهرستانی مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سراسر کشور در نامه‌ای اعتراض خود را به دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کنم گفت: کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی سراسر کشور بیش از سه و نیم میلیون عضو دارد که عمر خود را صرف سازندگی و آبادانی کشور کرده‌اند و در این نامه مراتب اعتراض این قشر را علیرغم آنکه ۶۰ درصد در زمره حداقل بگیران بوده و با گوشت و پوست و استخوانشان تورم و مشکلات عدیده اقتصادی را لمس می‌کنند و در عین حال بیشترین همراهی را با نظام و انقلاب در سنگرهای گوناگون داشته‌اند اعلام می‌کنم.

وی در ادامه گفت: جناب آقای نوبخت مگر خون بازنشستگان کشوری و لشکری از بازنشستگان کارگری رنگین‌تر است یا اینکه خدای ناکرده آنها شهروند درجه یک هستند و ما شهروند درجه ۲ هستیم؟!

بیات با اشاره به اینکه چرا باید بازنشستگان کشوری و لشکری و… علاوه بر دریافت افزایش سالانه مربوط به سال جدید (۱۳۹۹)؛ ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز بین آنها توزیع کنید ولی ما مستمری بگیران تأمین اجتماعی زمزمه‌هایی نگران کننده بشنویم که خدای ناکرده قرار نیست حتی مستمری فروردین ماه را به موقع دریافت کنیم؟

وی که نماینده بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی است خطاب به نوبخت گفت: مطلع هستید که به خاطر عدم همراهی دولت و کارفرمایان در شورای عالی کار حداقل دستمزد و افزایش سایر سطوح دستمزدی تصویب و ابلاغ نشده است و ما احتمالاً باید همان حقوق اسفند ۱۳۹۸ را بدون افزایش سنواتی در فروردین ۱۳۹۹ بگیریم و حتی متأسفانه می‌شنویم که احتمالاً بخاطر عدم پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی شاید نتوانیم در فروردین ماه نیز دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: سوال ما از رئیس سازمان برنامه و بودجه این است که این ۱۰ هزار میلیارد تومان از کجا تأمین می‌شود؟ و چرا باید یک گروه از این اعتبارات و بودجه عمومی محروم باشند؟

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: متأسفانه علیرغم احکام قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور که قرار بود بخشی از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود این کار در سال گذشته انجام نشد و بحران کرونا و هزینه‌های طرح تحول و…نیز مزید برعلت شده است. ما جامعه مستمری بگیران تأمین اجتماعی توقع و انتظار داشتیم که در شرایط درگیری کشور و مردم با این ویروس شوم و منحوس، دولت و جنابعالی دست از این رفتار دوگانه و تبعیض آمیز بردارید.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ما کارگران بازنشسته مرغ عزا و عروسی شده‌ایم و گویا ما را” شهروند ناتنی” می‌دانید و بازنشستگان دولتی را “شهروند تنی”به حساب می‌آورید افزود: اگر در شرایط عادی این محرومیت ظالمانه را بپذیریم و یا بتوانیم تحمل کنیم ولی نمی‌توانیم و دور از انصاف است در شرایط بحران کرونا، شما سیاست سوا کن و جدا کن را اجرا کنید. آیا به تبعات منفی دلزدگی و افزایش نارضایتی‌های عمومی و از دست رفتن سرمایه اعتماد عمومی در این خصوص فکری کرده‌اید؟

بیات ادامه داد: حدود ۶۰ درصد مستمری بگیران تأمین اجتماعی حداقل بگیرند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند و یقیناً تحمل فشاری بیش از این را ندارند. بازنشستگان تأمین اجتماعی تاکنون از همه کمک‌هایی که بابت بحران کرونا به اقشار مختلف شده است نظیر سبد معیشتی و… محروم مانده‌اند.

وی درخواست کرد تقاضا داریم جلسه امروز را لغو و به تعویق بیاندازید تا امکان حضور نمایندگان کانون‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در جلسه فراهم شود و یا اینکه در اسرع وقت جلسه دیگری را برای شنیدن درد دل‌های ما بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اختصاص دهید و یا اینکه حداقل نصف این مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان را برای کمک به بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی اختصاص دهید. یا این رقم را به طور سرانه برابر به نسبت تعداد مستمری بگیران هریک از صندوقهای بازنشستگی کشوری و لشکری و کارگری تقسیم کنید.

وی به بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: دستور دهید بخشی از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی را سریعاً پرداخت کنند تا این سازمان که بخاطر بحران کرونا با مشکل نقدینگی روبرو شده است بتواند مستمری فروردین ما را به موقع بپردازد تا بیش از این به تنور تبعیض‌های ناروا و نگاه‌های دوگانه به اقشار ضعیف و آسیب پذیر مستمری بگیران تأمین اجتماعی دمیده نشود.

کد خبر ۴۸۸۹۰۴۵
منبع : https://www.mehrnews.com/news/4889045

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار