ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دستمزد چقدر افزایش یابد تا عادلانه باشد؟

0

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت تعیین حقوق کارگران/ دستمزد چقدر افزایش یابد تا عادلانه باشد؟

اگر در جلسه شورای عالی کار تعیین شود که حقوق کارگران فقط ۱۵درصد افزایش یابد، دریافتی کارگران در سال۹۹، ۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان خواهد بود.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ در روزهای پایانی سال۹۸ جلساتی که بین دولت و نماینده‌های کارگران صورت گرفت هیچ کدام نتیحه بخش نبود و قرار شد که تعیین مزد حداقلی بگیران در سال ۹۹ به هفته‌ دوم فروردین ماه موکول شود که البته برخی می‌گویند ممکن است تا پایان تعطیلات جلسه‌ای در این رابطه برگزار نشود.

سال گذشته حقوق کارگران حدود ۳۶ درصد افزایش یافت. امسال نیز بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که با توجه به پیش‌بینی افزایش تورم در سال جاری باید حقوق کارگران بیش از ۳۵درصد افزایش یابد.

با این وجود اخباری که آخرین جلسه شورای عالی کار در سال ۹۸ به گوش رسید نشان داد که اختلاف زیادی بین کارگران و کارفرمایان در رابطه با تعیین رقم دستمزد وجود دارد.

با توجه به افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان در بودجه ۹۹ کارفرمایان هم اصرار داشتند که حقوق کارگران ۱۵درصد افزایش یابد. این در حالیست که نماینده کارگران پیشنهاد افزایش ۴۵درصدی با افزایش بن کارگری و پایه سنوات را ارائه دادند.

باید توجه کرد که با افزایش ۱۵درصدی حقوق کارمندان در سال ۹۹ در هر صورت دریافتی‌ آن‌ها به حداقل ۲میلیون و ۸۰۰ تومان خواهد رسید ولی دستمزد کارگران با افزایش ۱۵ درصدی به یک میلیون و ۷۵۰ تومان خواهد رسید که بسیار ناعادلانه خواهد بود.

البته یک نماینده کارگران گفته است که حقوق کارگران در سال ۹۹ کمتر از ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان نخواهد بود که اگر این گفته صحت داشته باشد دستمزد حداقلی کارگران باید بیشتر از ۶۰ درصد افزایش یابد تا به این عدد برسد.

باید دید جلسه تعیین مزد در سال ۹۹ به کجا می‌رسد و آیا نماینده‌های کارگران می‌توانند کارفرمایان را راضی کنند تا دستمزد کارگران را به این عدد برسانند؟

منبع : https://www.eghtesadonline.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار