ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آیا مرد می‌تواند پس از طلاق طلاهای همسر خود را پس بگیرد؟

0

بر اساس قانون طلاهایی که به زوجه داده می‌شود از جمله هدایایی هستند که نمی‌توان آنها را پس گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  رسم است که پیش از مراسم ازدواج  که خانواده داماد برای عروس طلا بخرند و به عنوان هدیه پیش از ازدواج به دختر طلا دهند.

اما جای سوال است که آیا طلا‌هایی که در عروسی خریداری شده پس از طلاق به مرد  می‌رسند یا برای زن باقی می‌مانند؟ البته ممکن است که این سوال پیش می‌آید که آیا مرد با داشتن فاکتور‌های طلا می‌تواند طلا‌ها را به عنوان اقساط مهریه به زن بدهد یا خیر؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که طلا به عنوان هدیه به زن داده شده‌اند متعلق به زوجه هستند و هیچ فردی نمی‌تواند این هدایا  را از زن  پس بگیرد.

بر همین اساس مرد نمی‌تواند طلا‌هایی که به عنوان هدیه به همسر خود داده است را به عنوان قسط مهریه پرداخت کند یا آن‌ها را پس از طلاق از همسر خود پس بگیرد.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7265141

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار