ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قصور و کوتاهی در تعیین دستمزد از مذاکره‌کنندگان پذیرفته نمی‌شود:

0

علیرضا محجوب:

سال ۹۹ را با شعار “دوباره می‌سازیم” آغاز خواهیم کرد/ قصور و کوتاهی درتعیین دستمزد از مذاکره‌کنندگان پذیرفته نمی‌شود.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه سال ۹۹ را با شعار “دوباره می‌سازیم” آغاز خواهیم کرد، گفت: در این شرایط خطیر وظیفه شورای عالی کار آن است که حداکثر تلاش خود را برای تعیین دستمزد مطلوب کارگران به‌کار گیرد و به هیچ عنوان قصور و کوتاهی در تعیین دستمزد از مذاکره‌کنندگان پذیرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه مجازی دبیران اجرایی خانه کارگر سراسر کشور صبح امروز (۲۲ اسفند ماه) با حضور علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) و حسن صادقی (معاون امور شهرستان‌های خانه کارگر) از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد.

دبیرکل خانه کارگر در این ارتباط ویدئوکنفرانسی با خانه‌های کارگر سراسر کشور، ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و آرزوی داشتن سالی پربار برای همه کارگران، با اشاره به شرایط اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور گفت:  مردم ما در طول تاریخ همواره ثابت کرده‌اند که توان ساختن کشور پس از بروز پدیده‌های خانمان‌سوز و ویرانگر را داشته‌اند.

محجوب با اشاره به اینکه سال ۹۹ را با شعار “دوباره می‌سازیم” آغاز خواهیم کرد، گفت: کارگران عزیز در این عرصه نقش مهم و اساسی ایفا خواهند نمود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی دبیران اجرایی خانه‌های سراسر کشور در این ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: مطالب زیادی در خصوص نحوه تعیین دستمزد، موضوع واحدهای بحران‌دار، همسان‌سازی حقوق بازنسشتگان و رسیدگی به سایر مطالبات و مشکلات کارگران مطرح شد که پرداختن به همه آنها وقت زیادی را می‌طلبد و ما به عنوان تشکیلات خانه کارگر موظف هستیم تک تک این موارد را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

محجوب با اشاره به اینکه اولین باری است که به صورت مجازی با یکدیگر گفتگو کرده و ارتباط برقرار می‌نماییم، تصریح کرد: همه ما باید از این فرصت محدود برای تغییر در زندگی فقرا، کارگران، بازنشستگان و همه کسانی که امرار معاش‌شان از طریق حقوق‌بگیری است، استفاده کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای گفت: در این شرایط خطیر وظیفه شورای عالی کار آن است که حداکثر تلاش خود را برای تعیین دستمزد مطلوب کارگران به‌کار گیرد و به هیچ عنوان قصور و کوتاهی در تعیین دستمزد از مذاکره‌کنندگان پذیرفته نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمام تلاش خانه کارگر و کمیسیون اجتماعی مجلس بر این موضوع معطوف بوده که بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۸ به نتیجه برسد، گفت: براساس آنچه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرده رقمی معادل ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ از سوی دولت تامین شده که امیدواریم قدم اول برای تحقق همسان‌سازی در روزهای پایان سال برداشته شود.

وی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس مدام پیگیر این موضوع است و تا نیل به این هدف پیگیرهایمان متوقف نخواهد شد.

دبیرکل خانه کارگر با تاکید بر اینکه باید تمرکز خود را روی ارایه خدمات کیفی و صنفی قرار دهیم، گفت: خانه کارگر بدون آنکه مانند سایر دستگاه‌ها و برخی تشکل‌ها از بودجه دولتی برخوردار باشد، قدم‌های بلندی را در راستای ارایه خدمات به کارگران عزیز برداشته است که این روند در سال ۹۹ با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی گفت: آموزش افراد و اعضای تحت پوشش و سازماندهی برای پرورش افراد جدید باید در راس برنامه‌های خانه کارگر در سراسر کشور قرار گیرد.

محجوب همچنین مشارکت خانه‌های کارگر سراسر کشور در اداره تشکیلات مرکزی را مهم دانست و گفت: این موضوع در سال ۹۹ به صورت جدی‌تر دنبال خواهد شد.

دبیرکل خانه کارگر همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: متاسفانه این اتفاق تاثیر منفی بر معیشت افراد آسیب‌پذیر و کم‌توان جامعه به لحاظ اقتصادی بوده است و ما به عنوان یک تشکل کارگری باید تمام توان‌مان را به‌کار ببندیم تا آسیب کارگران از این ناحیه به حداقل ممکن برسد.

رییس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اینکه شعار ما در سال ۹۸ “زنده‌باد کارگر بود”، گفت: همچنان این موضوع را در صدر برنامه‌ریزی‌های خود خواهیم داشت و اعتقاد دارم با همدلی و اعتماد بیشتر خواهیم توانست حرکت‌های بزرگی را به نفع کارگران رقم بزنیم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار