ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان به بعد از عید موکول می شود؟

0
افزایش رقم یارانه نقدی به چانه زنی رسید!
دبیرکل خانه کارگر حداقل رقم مورد نیاز برای همسان‌سازی را ۱۷ هزار میلیارد دانست و گفت: ما امیدواریم همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان به بعداز عید موکول نشود.
به گزارش کارگر آنلاین، علیرضا محجوب در جمع بازنشستگان شهر ری که صبح امروز (۲۷ بهمن ماه) برگزار شد، با اشاره به بحث همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان، عنوان کرد: هرچند بحث همسان‌سازی‌ از حدود ۱۱ سال پیش در مجلس مطرح شده، اما طرحی که تا حدی نزدیک به نظرات کانون بازنشستگان است از حدود سه ماه پیش مورد توجه قرار گرفته است.
او ادامه داد: بعد از سال ۸۷ و به دنبال اعتراض بازنشستگان، وعده‌هایی داده شد و حتی ارقامی به بازنشستگان تعلق گرفت، اما دیدیم که در فیش حقوق از عنوان یارانه برای این ارقام استفاده شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تامین اجتماعی تنها چیزی که اجرا نکرده‌ همسان‌سازی‌ بوده است، تصریح کرد: هدف ما همسان‌سازی‌ است نه توزیع مساوی منابع. بر این اساس فرمول‌های مختلفی ارائه شد که نهایتا ما این فرمول را که مبلغی به حقوق پایه اضافه شده و همسان‌سازی‌ بر اساس آخرین حقوق دریافتی انجام شود، پذیرفتیم.
او با اشاره به جلساتی که در این زمینه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شده، گفت: تامین اجتماعی می‌گوید در صورت تسویه بدهی دولت به این سازمان همسان‌سازی‌ را انجام می‌دهد. بر اساس وعده‌های داده شده قرار است دولت ۵۰ هزار میلیارد از بدهی خود را تسویه کند و قول داده‌اند به محض دریافت ۲۵ هزار میلیارد از این رقم همسان‌سازی‌ کلید می‌خورد.
محجوب ادامه داد: بر اساس آخرین صحبت‌هایی که با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشتیم ۵ هزار میلیارد تومان از طلب مذکور داده شده و گفته‌اند به زودی ۲۰ هزار میلیارد دیگر می‌دهند.
او حداقل رقم مورد نیاز برای همسان‌سازی را ۱۷ هزار میلیارد دانست و گفت: ما امیدواریم همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان به بعد عید موکول نشود.
دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد: بر اساس فرمول تایید شده هفت طبقه تعیین می‌شود و حقوق بازنشستگان بر این اساس همسان خواهد شد.
او با بیان اینکه عدم همسان‌سازی حقوق تنها مشکل بازنشستگان نیست، گفت: بحث مهم‌تر دریافتی افراد است. برخی به دلیل اینکه سال‌های کمی حق بیمه پرداخته‌اند، دریافتی کمتر از حداقل دارند. برای این افراد ما طرح ترمیم حقوق را در نظر داریم. امیدواریم گام‌های اولیه برداشته شود و در نهایت بتوانیم گام‌های اصلی برای احقاق حقوق بازنشستگان را برداریم.
محجوب همچنین در جواب سوال یکی از بازنشستگان درباره حمایت معیشتی دولت بیان کرد: ما به صورت کلی با یارانه نقدی مخالف بودیم. دولت روحانی نیز در ابتدای کار هم‌نظر با ما بود. نظر ما این است که جای پول نقد طرح کالایی را اجرا کنند، یعنی اقلام مختلف به افراد بدهند، اما نمایندگان مخالفت کردند و در نهایت همین یارانه نقدی ادامه یافت.
او گفت: به دنبال گرانی بنزین بحث حمایت معیشتی پیش آمد و رقمی برای این کار در نظر گرفته شد. آنطور که کمیسیون تلفیق تصویب کرده قرار است هر کس مشمول یارانه نقدی است مشمول حمایت معیشتی هم بشود، اما سر رقم مطرح شده حرف داریم و وقت تصویب طرح در صحن علنی مجلس برای افزایش رقم یارانه نقدی چانه‌زنی می‌کنیم. منبع/ایلنا
https://kargaronline.ir/fa/news-details/77942

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار