ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رشد اقتصادی بالا رفاه اجتماعی را تضمین نمی‌کند:

0
محمود جامساز:

رشد اقتصادی بالا رفاه اجتماعی را تضمین نمی‌کند.

رشد اقتصادی بالا تضمین کننده رفاه افراد جامعه نیست، زیرا ممکن است در یک کشوری رشد اقتصادی بالایی وجود داشته باشد اما این رشد نامتوازن بوده و به رفاه مردم آن کشور کمکی نکرده باشد.

به گزارش «نود اقتصادی»، محمود جامساز، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: سال‌هاست که از این ظرفیت‌های بالقوه به نحو احسن استفاده نکرده‌ایم. در این راستا، این مهم است که بتوانیم چگونه این ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم تا در آخر به رشد اقتصادی دست یابیم.

جامساز با اشاره به معنای رشد اقتصادی که افزایش حجم کالاها و خدمات در یک دوره یکساله نسبت به گذشته است، اظهار کرد: زمانی که تورم را در رشد اقتصادی محاسبه کنیم، آن وقت دیگر رشد اقتصادی صفر درصد معنا نخواهد داشت.

به گفته این کارشناس اقتصادی، رشد اقتصادی بالا تضمین کننده رفاه افراد جامعه نیست، زیرا ممکن است در یک کشوری رشد اقتصادی بالایی وجود داشته باشد اما این رشد نامتوازن بوده و به رفاه مردم آن کشور کمکی نکرده باشد.

وی با بیان اینکه افزایش تولیدات کالاهای صنعتی و خدمات رفاهی، رفاه مردم را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با وجود ۶۰ میلیون نفری که دولت آن‌ها را به عنوان نیازمند کمک معیشتی اعلام کرده، اگر رشد اقتصادی منفی هم نباشد، کمکی به رفاه مردم نمی‌کند.

جامساز افزود: رشد اقتصادی به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند بلکه در کنار آن باید مشکلات رفاهی و معیشتی مردم هم رفع شود. رشد اقتصادی یکی از ملزومات پیشرفت یک کشور است اما در این زمینه، باید یک بستر مناسب برای ایجاد آن فراهم شود. ما برای رسیدن به رشد اقتصادی در بخش‌های صنعت و کشاورزی نیازمند کالاهای واسطه‌ای، ماشین آلات، تکنولوژی و سرمایه‌گذاری هستیم.

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی با سرمایه گذاری در کشور اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری نیازمند یک محیط امن و قابل اطمینان است که برای رسیدن به این محیط برای سرمایه‌گذاری باید از قوانین، مقررات و دستورالعمل‌هایی ناپایدار درباره صادرات و واردات جلوگیری شود تا سرمایه‌دار با ثبات اقتصادی، کاهش ریسک اقتصادی و… در آینده بتواند پیش‌بینی کند که سرمایه‌اش به کجا می‌رود

منبع : https://www.90eghtesadi.com/Content/Detail/2128006

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار