ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همسان‌سازیِ قطره‌چکانی را نمی‌خواهیم!:

0

یک فعال صنفی بازنشستگان:

حقوق بازنشستگان هم‌تراز با تورم و خط فقر افزایش یابد/ همسان‌سازیِ قطره‌چکانی را نمی‌خواهیم!

یک فعال صنفی بازنشستگان با انتقاد از سیاست‌های بودجه‌ای گفت: مستمری بازنشستگان باید همتراز با تورم و خط فقر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگان همسان‌سازی قطره‌چکانی را که هر سال در دستور کار قرار می‌گیرد، قبول ندارند و معتقدند این همسان‌سازی، زندگی بازنشستگان را بهبود نمی‌بخشد؛ کهزادی (فعال صنفی بازنشستگان) در این رابطه می‌گوید: چرا نظام بازنشستگی در کشور ما ضعیف و مغایر با کشورهای مترقی جهان است. فردی که ۳۰ سال تمام در یک پست کارمندی یا کارگری زحمت کشیده انتظار ندارد که پس از بازنشستگی دوباره به‌کار دیگری مشغول شود. باید بپذیرند که این فرد توان جسمی و روانی اشتغال مجدد را ندارد. اما بسیاری از این افراد به‌ دلیل عدم تأمین معیشتی مجبور به اشتغال پس از بازنشستگی می‌شوند.

او ادامه می‌دهد: اعطاء تسهیلات به سالمندان و بازنشستگان در کشورهای پیشرفته، به گونه‌ای است که آنان پس از فراغت از کار و بازنشستگی فقط به فکر گذراندن اوقات فراغت خود در بهترین شرایط  هستند!در ایران نیز باید سیاستی تدوین شود که حقوق بازنشستگان هم‌تراز با تورم و افزایش قیمت‌ها، افزایش یابد. همچنین ارائه تسهیلات رفاهی، درمانی و دیگر کمک هزینه‌های نقدی و… باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته‌ی این فعال صنفی بازنشستگان، بیش از ۹۰ درصد مستمری‌بگیران ایرانی در زیر خط فقری که ازسوی دولت اعلام شده قرار دارند.

او می‌افزاید: قرار بود دولت یک نظام هماهنگ برای حقوق بازنشستگان در نظر بگیرد اما پس از گذشت چند سال هنوز هیچ لایحه و طرح مشخصی در این‌ باره به تصویب نرسیده است و اگر رسیده اجرا نشده است.

کهزادی تاکید می‌کند: پس از گذشت سه سال از اجرای طرح همسان‌سازی پلکانی معکوس (قطره چکانی) مسئولین هنوز مدعی هستند منابع لازم برای تامین اعتبار ۳۰ هزار میلیاردی همترازی بازنشستگان را ندارند! پس نتیجه می‌گیریم این نوع همسان‌سازی که از سال ۹۶ آغاز شده و قرار است تا سال ۱۴۰۱ ادامه یابد در واقع سد و مانعی است برای همترازی حقوق بازنشستگان و تامین اعتبار کامل آن است.

او در پایان اضافه می‌کند: بازنشستگان خواهان تامین اعتبار کامل و کافی در بودجه سال ۹۹ برای همترازی حقوق‌هایشان  و ایجاد امکانات درمانی و رفاهی، مدل کشورهای مترقی جهان هستند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار