ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پول بنزین را باید به طبقات فرودست به کارگران و بازنشستگان می‌پرداختند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حمایت معیشتی کدام چاله‌ی زندگی مردم را پُر می‌کند؟!

عبدالله بلواسی با یادآوری وعده‌ها مبنی بر آنکه گرانی بنزین طبقات فرودست را متضرر نخواهد کرد، می‌گوید: دست کارگران و بازنشستگان بیش از همیشه خالی‌ست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یارانه‌پردازی همیشه با وعده‌ی بهبود معیشت طبقات فرودست و بازتوزیع عادلانه‌ی ثروت‌ها و امکانات در دستور کار قرار گرفته است اما آیا در عمل، این وعده‌ها محقق شده است؟

عبدالله بلواسی (فعال صنفی کارگران و بازنشستگان خباز مریوان) به آخرین نمونه از این دست وعده‌ها یعنی به وعده‌ی پرداختِ «حمایت معیشتی» از محلِ گرانی بنزین می‌پردازد و می‌گوید: در یک نیمه شب طولانی پاییز ۹۸  راس ساعت صفر، ناگهان قیمت بنزین سه برابر شد! فردای آن روز رییس جمهور روحانی اظهار بی‌اطلاعی کرد. بعد از آن، سخنگوی دولت و شخص رییس جمهور اعلام کردند که یک ریال هم از این افزایش شبانه به جیب‌های دولت نمی‌رود و تمامی درآمد حاصله به حسابِ ۶۰ میلیون ایرانی بی‌بضاعت واریز می‌شود!

او تاکید می‌کند: به نظر می‌رسد این بار هم دولت به کارگران و مزدبگیران وعده توخالی داد! این بارهم مثل سبدهای حمایتی شانسی، اسم تعدادی از خانوارهای ایرانی از سبد شانس دولت درآمد و مبلغی ناچیز به آنها تعلق گرفت که هیچ چاله‌ی زندگی با این مبلغ پر نمی‌شود!

بلواسی ادامه می‌دهد: بعدا که اعتراض‌ها بلند شد گفتند کسانی که پول بابرکت بنزین به سفره‌هایشان نرسیده دوباره ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام کردیم اما محترمانه گفتند باید حساب‌های بانکی شما را بررسی کنیم؛ انگار مشخص نیست ما کارگریم و دست‌مان از اساس خالی‌ست و هشت‌مان گرو نه‌مان است! این اجازه را دادیم چون حساب بانکی ما کارگران و بازنشستگان پر از هوا و خالی بود. دوباره پیامک دادند و …

او از نگرانی قطع یارانه‌های معمولی می‌گوید و معتقد است این سیستم که اگر یک خودرو به نام‌تان باشد یا به دلیلی زمانی مبلغی پول به حساب‌تان آمده، پس متمکن هستید و نباید یارانه بگیرید، به هیچ وجه هوشمند و عادلانه نیست.

بلواسی می‌گوید: ۶۰ میلیون از جمعیت یعنی همه‌ی کارگران و بازنشستگان باید شامل شوند؛ دیگر سوال و جواب ندارد! پول بنزین را باید به طبقات فرودست به کارگران و بازنشستگان می‌پرداختند؛ این ۶۰ میلیون نفر چه کسانی جز همین‌ها هستند؟!

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار