ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چه زمانی مسکن بخریم؟

0
دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

چه زمانی مسکن بخریم؟

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران می‌گوید: در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و قیمت خانه به دلیل فضای سیاسی اخیر تا حدودی عقب‌نشینی کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به فضای امروز کشور، مقطع فعلی شرایط مناسبی برای خرید خانه باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی ناآرامی‌های اخیر حجم معاملات در بازار مسکن شهر تهران پس از دوره رونق یک ماهه به شدت پایین آمد، اما واسطه‌های ملکی امیدوارند که  به تدریج شاهد افزایش معاملات باشیم. حال با توجه به بازگشت رونق در بازار مسکن این سوال برای مردم ایجاد شده است که آیا شرایط فعلی فرصت مناسبی برای خرید خانه است یا خیر؟

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر فرصت مناسبی برای خرید مسکن است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و قیمت خانه به دلیل فضای سیاسی اخیر تا حدودی عقب‌نشینی کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به فضای امروز کشور، مقطع فعلی شرایط مناسبی برای خرید خانه باشد؛ چرا که قیمت خانه تا حدودی روند ثابتی را در پیش گرفته و در دو ماه اخیر قیمت خانه گران نشده است.

محمدعلی ربانی افزود: آنچه به نظر می‌رسد این است که در سال آتی با شاهد افزایش قیمت رو به رو باشیم؛ چرا که طبق روال هر ساله نرخ دستمزد، قیمت سیمان، تیرآهن، میلگرد، بتن و … افزایش می‌یابد. در حقیقت افزایش نرخ بنزین در آبان ماه امسال تاثیری به‌سزایی در بالارفتن قیمت کالاها دارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود قیمت مواد اولیه در تولید ساختمان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در سال آینده گران خواهد شد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت خانه در سال آینده گران خواهد شد؟ اظهار کرد: پیش‌بینی قیمت مسکن برای سال آینده بستگی به قیمت دلار و طلا دارد. چنانچه این بازارهای موازی مسکن روند متعادلی داشته باشد قیمت مسکن نیز سال آینده متعادل خواهد شد. اما چنانچه قرار باشد قیمت دلار و طلا سال آینده روند صعودی داشته باشد، قیمت خانه هم گران خواهد شد.

سمیه سایش
منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار