ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آینده پیش‌روی اقتصاد ایران چگونه است؟

0
گفتگوی تجارت‌نیوز با پیمان مولوی، کارشناس اقتصادی:

آینده پیش‌روی اقتصاد ایران چگونه است؟

براساس اعلام بانک جهانی رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۹ معادل منفی ۷٫۸ درصد است، این شاخص در آینده چگونه خود را در بازار و اشتغال نشان خواهد داد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک جهانی اعلام کرده است، روند منفی رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ متوقف خواهد شد.

اما طبق گزارش این سازمان، در سال ۲۰۱۹، رشد اقتصادی ایران منفی ۸٫۷ درصد بوده است.

از آنجایی که رشد اقتصادی ارتباط مستقیمی با تولید دارد و منفی شدن رشد اقتصادی یعنی تولید کالا و خدمات کاهش یافته است.

با توجه به این که در یک سال گذشته تولید افت کرده است، آینده پیش‌روی اقتصاد ایران چگونه است، پیامد این شاخص اقتصادی چیست و چطور خود را در اقتصاد نشان می‌دهد؟

پیمان مولوی، اقتصاددان در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: بانک جهانی در این گزارش خود اعلام کرده که تولید ناخالص داخلی کشورهای منطقه خاورمیانه تا سال ۲۰۲۱ معادل ۲٫۸ درصد و کشورهای در حال توسعه ۴٫۴ درصد رشد خواهد کرد. اقتصاد ایران که در سال گذشته حدود هشت درصد کوچک شده است و کوچک‌تر هم خواهد شد، اما پیش‌بینی این هست که به منفی یک تا صفر درصد در سال ۲۰۲۱ برسد.

وی وضعیت اقتصاد کشور را در حوزه‌های مختلف اینگونه پیش‌بینی کرد: در این شرایط اتفاقی که افتاده از یک سو باعث کوچک شدن اقتصاد، فضای اقتصادی تنگ می‌شود که رقابت را بین گروه‌ها خیلی بیشتر می‌کند؛ از سوی دیگر توانایی بنگاه‌ها در ایجاد درآمد محدود می‌شود و ناخودآگاه روی بازار کار تاثیر منفی می‌گذارد، نرخ بیکاری بالاتر می‌رود و قدرت رقایت بین بنگاهی شرکت‌های ایرانی در سطح بین‌المللی تضعیف خواهد شد. وقتی سفره اقتصاد کوچک‌تر می‌شود، این تبعات را به دنبال دارد.

وی معتقد است: بیکاری باید براساس مدلی که سنجیده می‌شود، بررسی‌ها انجام شود. به نظر می‌رسد نرخ بیکاری بسیار بیشتر از این نرخ اعلامی است، با توجه به این مسائل بیکاری در آینده بیشتر و به تعداد بیکاران افزوده خواهد شد. طبیعی است وقتی اقتصاد کشوری در عرض دو سال بیش از ۴۰ میلیارد دلار کوچکتر می‌شود، نرخ بیکاری نیز بالاتر می‌رود.

این اقتصاددان درباره آینده نرخ تورم بیان کرد: مشکل تورم در ایران یک مشکل نهادینه با بیش از قدمت ۴۷ ساله است و علاقه‌مند به حل آن به صورت ریشه‌ای نیستیم، خیلی از شرکت‌ها نیز نمی‌توانند در اقتصاد بدون تورمی حتی زنده بمونند.

زهرا بارانی
منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار