ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اولویت اول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است:

0

معاون سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد:

اولویت اول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است/ پرداخت ماهانه ٩ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان مستمری بازنشستگان .

معاون سازمان تامین اجتماعی در خصوص بررسی لایحه سه جانبه گرایی دولت به مجلس گفت: کاهش اختیارات دولت و احیای شورای عالی با نظر تشکل‌های کارگری، همسازن سازی حقوق بازنشستگان و تعامل با وزارت بهداشت و مراکز درمانی در حال پیگیری است.

به گزارش ایلنا، عادل دهدشتی در همایش منطقه‌ای رؤسا و مسئولان کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی جنوب غرب کشور در شیراز پرداخت مطالبات وزارت بهداشت را باعث افزایش اعتباربخشی به دفترچه های بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر پرداخت مطالبات درمانی وزارت بهداشت به نقطه سر به سر ماهیانه رسیده است و از ١٣ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی تنها ۶ هزار میلیارد تومان دیگر باقی مانده که مربوط به سال ٩٧ بوده و تا پایان امسال تسویه خواهد شد.

دهدشتی همچنین از اختصاص ١٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای تامین تسهیلات بازنشستگان خبر داد که طبق برنامه این تسهیلات به ٢٠ هزار نفر از بازنشستگان پرداخت می‌شود که در قالب تکریم شرکای اجتماعی در دستور کار است.

وی ادامه داد: علاوه بر پرداخت سر وقت حقوق ماهیانه به بازنشستگان، به همت مدیریت سازمان، منابع لازم برای پرداخت هدیه بازنشستگان نیز تهیه شده و در بهمن ماه به حساب آنها واریز خواهد شد.

پرداخت ماهانه ٩ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان مستمری بازنشستگان

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان ماهانه ٩ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان پرداختی در قالب هزینه‌های مختلف از جمله مستمری بازنشستگان، حقوق جاری و درمانی دارد، یادآور شد: ۶۵ درصد از این مبلغ در حوزه پرداخت مستمری و باقی در حوزه هزینه های درمانی و سایر بخش‌ها است.

به  گفته دهدشتی برای نخستین بار طی سنوات اخیر و برای اولین بار میزان درآمد و هزینه سازمان به نقطه سر به سر رسیده و دیگر نیازی به استفراض از بانک‌ها نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به پرداخت بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی این سازمان به وزارت بهداشت و مراکز درمانی عنوان کرد: مجموع بدهی به وزارت بهداشت ۱۳ هزار میلیارد تومان بود که نیمی از آن پرداخت شده و نیمی دیگر هم تا ۲ ماه آینده پرداخت و این مطالبات به صفر خواهد رسید.

وی افزود: این درحالی است که در سال های گذشته کسری بودجه در این سازمان وجود داشت و برای جبران این کسری از سایر بانک ها استقراض می‌کردیم اما با سر به سر شدن منابع و مصارف این سازمان اکنون وضعیت مالی بهتری دارد.

معاون سازمان تامین اجتماعی گفت: بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان اولین اولویت، در حال پیگیری است و اراده وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی برهمین موضوع است.

به گفته دهدشتی گفتمان سازی، افزایش رضایتمندی ارباب رجوع، استفاده مطلوب از کارکرد رسانه‌ای در محور برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان قرار دارد و در این راستا تا پایان امسال، مرحله نخست صدور کارت شناسایی بازنشستگان اجرایی خواهد شد و پایلوت آن از شهر شیراز تعریف شده است.

وی یادآور شد: این سازمان نیازمند همراهی شرکای اجتماعی خود است که بخشی از آن بازنشستگان هستند  و در این راستا یکی از این طرح‌ها طرح کرامت رضوی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان است که در قالب اجرای این طرح هر سال تعدادی از بازنشستگان به زیارت مشهد مقدس اعزام می‌شوند و هزینه اسکان و سفر آنها پرداخت خواهد شد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار