ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال می‌کنیم:

0

پروانه مافی:

افزایش بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال می‌کنیم .

پروانه مافی می‌گوید: اگر نمایندگان در کمیسیون تلفیق خواستار اصلاحاتی در زمینه اعتبار در نظر گرقته شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نشوند، در صحن علنی و زمان بررسی لایحه بودجه حتما افزایش بودجه همسان‌سازی را دنبال می‌کنیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از کش‌ و قوس‌های فراوان بالاخره در لایحه بودجه سال ۹۹ اعتباری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شد. ۱۱ آذر امسال محمدباقر نوبخت (رییس سازمان برنامه و بودجه) از اختصاص شش هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ خبر داد. در حالی که از همان زمان انتقادات به اعتبار در نظر گرفته شروع شده بود، اما چند روز بعد که رئیس جمهور لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کرد مشخص شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همان شش هزار میلیارد تومان است.

حدود دو میلیون بازنشسته در ایران می‌توانند مشمول همسان‌سازی حقوق شوند. در سال‌های اخیر به دلیل دریافتی ناچیز، برخی بازنشستگان با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو شده‌اند. هر چند برخی اینطور عنوان می‌کنند که بازنشستگان به دلیل ازدواج فرزندان‌شان، خانواده‌های کوچک‌تری دارند و خرج‌شان کمتر است، اما افزایش برخی از هزینه‌های آنها مانند هزینه‌های درمان حقوق ناچیز آنها را می‌بلعد. اینطور است که لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان احساس شده، اما به دلایل مختلف این طرح اجرا یا کاملا محقق نشده است. بررسی رقم در نظر گرفته شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۹۹ نشان می‌دهد، همسان‌سازی امسال هم به طور کامل اتفاق نمی‌افتد.

معصومه آقاپور علیشاهی (عضو کمیسیون اقتصادی مجلس) درست بعد از تقدیم لایحه بودجه به مجلس درباره اختصاص شش هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۹، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله فرهنگیان، نیروهای مسلح، ارتش، تامین اجتماعی و… به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اعتبار در نظر گرفته شده برای این امر در سال ۹۹ حدود یک پنجم است. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ باید اعتبار در نظر گرفته شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را افزایش دهد، یعنی همان گونه که در بودجه سال ۹۸ از محل افزایش درآمد پالایشگاه‌ها و پتروشیمی به اعتبار پیش‌بینی شده دولت مبلغی افزوه شد برای بودجه سال ۹۹ نیز این اقدام انجام شود.

با وجود این انتقادات چهارم دی امسال خبر رسید که کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد.

پروانه مافی (عضو فراکسیون کارگری مجلس) با بیان اینکه رقم در نظر گرفته شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به هیچ وجه جوابگوی نیاز بودجه این بخش نیست، به ایلنا می‌گوید: بازنشستگان با مضیقه‌های زیادی رو‌به‌رو هستند و دریافتی آنها در مواردی آنقدر ناچیز است که ما شرمنده کسانی هستیم که عمری تلاش و کار کرده و به سنی رسیده‌اند که باید نتیجه کار خود را ببینند.

او ادامه می‌دهد: در کمیسیون تلفیق باید دقت بیشتری نسبت به مواردی مانند اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شود. شش هزار میلیارد تومانی که برای این امر در نظر گرفته شده باعث می‌شود بگوییم امسال هم امیدی به همسان‌سازی نیست. این در حالی است که بازنشستگان نیاز مبرم به این همسان‌سازی دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای همسان‌سازی کفایت نمی‌کند، می‌گوید: اگر نمایندگان در کمیسیون تلفیق خواستار اصلاحاتی در این زمینه نشوند، در صحن علنی و زمان بررسی لایحه بودجه حتما افزایش بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال می‌کنیم. نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که در لایحه بودجه سال ۹۹ مشکلی که از مدت‌ها پیش وجود داشته بالاخره رفع شود. باید زندگی بازنشستگان و مشکلاتی را که این قشر با آن رو‌به‌رو هستند مد نظر داشت و تلاش کرد اعتبارات لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فراهم شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار