ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نبود امنیت روانی سبب فروپاشی انسجام اجتماعی می‌شود:

0

متخصص روانپزشکی:‌ نبود امنیت روانی سبب فروپاشی انسجام اجتماعی می‌شود.

تهران – ایرنا – استاد دانشگاه و متخصص روانپزشکی معتقد است، نبود امنیت روانی، ضمن تهدید سلامت جامعه، انسجام و یکپارچگی اجتماعی را از بین می‌برد.

فربد فدایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جامعه سالم پیش نیاز و امنیت روانی نیاز واقعی افراد آن جامعه است، زیرا با وجود امنیت، آسایش و آرامش می توان بستر فعالیت مردم را هر زمینه ای اعم از سیاسی،‌ اقتصادی،‌ فرهنگی و اجتماعی فراهم ساخت و به عبارتی دیگر توجه به امنیت روانی در همه بخش ها، مهم ترین مسئولیت دست اندرکاران و خواستگاه همگانی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهدید غذایی مانند توزیع کیک های حاوی قرص های مشکوک لطمه زدن به امنیت روانی جامعه است، گفت: نبود امنیت روانی سلامت جامعه را تهدید می کند و در عین حال نابودی و متلاشی شدن انسجام و یکپارچگی را مردم در پی خواهد داشت و شیرازه جامعه را هدف قرار می دهد.

فدایی ادامه داد: امنیت به معنای آرامش و نبود ترس و وحشت است و از این رو امنیت اجتماعی که عموم جامعه را در بر می گیرد هرچند در زیر مجموعه مفهوم گسترده ای با عنوان امنیت انسانی قرار می گیرد، اما باید اذعان کرد زمانی امنیت در اجتماع تحقق می یابد که همه مجموعه امنیت انسانی در آن جامعه محقق شده باشد.

وی تصریح کرد: امنیت روانی، فردی، اجتماعی، ملی و بین المللی، اقتصادی، سیاسی و حتی امنیت نظامی شامل امنیت انسانی است. بر این اساس نمی توان تنها امنیت اجتماعی را در امنیت اقتصادی، نظامی و یا روانی محدود و یا خلاصه کرد.

این متخصص اعصاب روان ادامه داد: امنیت از مولفه هایی برخوردار است و این مساله بویژه در بخش امنیت روانی بیش از پیش نمود دارد زیرا روان آدمی نیز تحت تاثیر همه علل و عوامل درونی و بیرونی واکنش نشان می دهد. از این رو در بهداشت و سلامت روانی شخص و یا اجتماع باید به همه علل و عوامل بویژه دغدغه های جامعه حتی در بعد فیزیکی که همواره یکی از نگرانی های مردم به شمار می رود،‌ توجه کرد و به نیازها پاسخ داد.

فدایی گفت: جامعه همانند انسان، نیازمند امنیت کامل و جامع است. همان گونه که انسان در یک امنیت جامع انسانی می تواند احساس کند که از امنیت روانی برخوردار است، هر جامعه ای نیز در صورتی احساس امنیت روانی می کند که همه انواع امنیت را احساس کند و تهدیدی متوجه او نباشد.

وی تصریح کرد: امنیت روانی هر جامعه ای نیز به تحقق امنیت همه جانبه بستگی دارد و هر تهدید و یا احساس تهدید و خطری می تواند امنیت روانی جامعه را مختل و یا با بحران مواجه کند.

فدایی با اشاره به توزیع کیک های آلوده به قرص های مشکوک افزود: این موضوع از جانب هر فرد یا گروهی صورت گرفته باشد به نوعی تهدید غذایی است و هدف آن ایجاد حس ناامنی در جامعه است و آن را باید در راستای تهدیدات نظامی فرض کرد زیرا همانطور که تهدید نظامی در روحیه انسان و در کل جامعه تأثیر دارد،‌ در مجموع این اتفاقات جامعه را با فقدان امنیت روانی مواجه می سازد.

منبع : https://www.irna.ir/news/83595857

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار