ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیشتر کارگرانی که با استفاه از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته می‌شوند، مشکلات روحی دارند:

0

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ:

اجازه ندهیم به بهانه بازنشستگی زودهنگام سلامت نیروی کار به خطر بیفتد/ بیشتر کارگرانی که با استفاه از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته می‌شوند، مشکلات روحی دارند .

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: توجه به سلامت نیروی کار یک ضرورت است چراکه نباید نیروی کار پس از بازنشستگی با تنی رنجور و مشکلات روحی مواجه شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید حیدری در کارگاه هم‌اندیشی اعضای کمیته‌های مشاغل سخت و زیان‌آور با بیان اینکه مقوله سختی و زیان‌آور ازجمله مقوله‌هایی است که می‌توان از دید اجتماعی، فرهنگی و … به آن نگاه کرد، گفت: امیدوارم که برآیند هم‌اندیشی امروز ایمنی محیط کار، رفع آلایندگی، ارتقای سطح بهداشت حرفه‌ای، سلامت جسمی و روانی نیروی کار باشد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه نیروی کار ماهر و سالم است، گفت: امروز توجه به سلامت محیط کار یک ضرورت جدی است. درست است که نیروی کار در محیط کارگاه حضور دارد، اما او نقش‌های مختلفی را در جامعه برعهده دارد مانند مادر، پدر و … . دغدغه این نیروی کار نباید این باشد که پس از بازنشستگی تنی رنجور و بیمار داشته باشد لذا امروز باید از منظر سلامت جسمی، روحی و روانی به مقوله مشاغل سخت و زیان‌آور نگاه کنیم و آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه نوع نگرش به مشاغل سخت و زیان‌آور باید تغییرکند، گفت: نگرش ما به این مقوله باید با مناسبت قانون کار و الزامامات آن در هماهنگی با شد. ما دیگر نباید مشاغل زیان‌آور داشته باشیم چراکه قانون‌گذار بر استانداردسازی محیط کار تاکید دارد.

حیدری در ادامه با بیان اینکه از دهه ۶۰ تاکنون تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هشت برابر شده، گفت: با این حال تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۹ برابر شده است. از تعداد ۱۰۰ درصد برقراری مستمری‌ها، ۳۵ درصد مربوط به بازنشستگی‌های زودهنگام است. از این ۳۵ درصد، ۶۲ درصد مربوط به بازنشستگی با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، ۳۱ درصد مربوط به قانون نوسازی صنایع، ۲ درصد مربوط به جانبازان و ۵ درصد مربوط به کارکنان دولت است.

وی افزود: این آمارها به ما نشان می‌دهد در زمینه رفع زیان‌آوری از محیط‌های کار باید بیش از اینها کار کنیم، چراکه قانون‌گذار تاکید کرده است که باید مقوله‌هایی مانند آلایندگی محیط کار را رفع کنیم اما با وجود اینکه از ۱۴ آبان ۱۳۸۰ که قانون مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور تصویب شد ۱۸ سال می‌گذرد همچنان در کاهش آلایندگی محیط کار مشکل داریم.

حیدری افزود: تعداد زیادی از کارکنان و کارگران ما که با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند دچار مشکلات روحی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با اشاره به آمار نیروهای فعال در عرصه خدمات تولیدی که در اوج بهره‌وری خود بازنشسته می شوند، گفت: ۶۲ درصد از این نیروها به صورت زودهنگام بازنشسته می‌شوند در حالی است که آنها در اوج بهره‌وری قرار دارند. بازنشستگی زودتر از موعد این دسته از نیروها در محاسبات اکچوئری سازمان تامین اجتماعی هم مشکلاتی ایجاد می‌کند چراکه آنها سال‌های کمتری حق بیمه می‌پردازند و سال‌های بیشتری مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: اجازه ندهیم به بهانه بازنشستگی زودهنگام سلامتی نیروی کار به خطر بیفتد.

وی در پایان گفت: تاکید قانون‌گذار بر این است که روی بحث آلایندگی محیط کار، کار کنیم تا سلامت نیروی کار بیش از این در تهدید نباشد. امیدوارم که پس از این برگزاری این گردهمایی از یک زواویه جدید به موضوع سلامت نیروی کار نگاه کنیم و شعارها و برنامه‌ریزی ما مبتنی بر سلامت نیروی کار و از میان بردن زیان‌آوری مشاغل باشد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار