ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بهانه گیری بانک ها برای عدم ارائه خدمت رایگان ساتنا!:

0
بانک‌ها و موسسات اعتباری برای عدم ارائه خدمت رایگان ساتنا بهانه های مختلفی می گیرند.
به گزارش خبرنگار اخباربانک، انتقال وجه بین بانکی از جمله مهم‌ترین فعالیت بانک ها و موسسات اعتباری در طول روز است که بسیاری از شهروندان با آن درگیر هستند.

این عملیات انتقال وجه از طریق سامانه‌های ساتنا، پایا، کارت به کارت، چک بین بانکی و نیز انتقال فیزیکی پول می تواند صورت بگیرد.

اما در بین تمامی این خدمات ذکر شده سامانه ساتنا جزو بهترین و سریعترین و مطمئن ترین روش برای انتقال وجه بین بانک ها است.

سامانه های کارت به کارت، چک بین بانکی و انتقال فیزیکی پول علاوه بر خطرات امنیتی دارای هزینه برای مشتریان است.

اما خدمت ساتنا و پایا خدماتی هستند که به طور رایگان انتقال وجه بین بانک ها را انجام می دهند.

خدمت پایا با تاخیر چند ساعته به حساب واریز می شود و خدمت ساتنا نیز باید به صورت آنی از یک بانک به بانک دیگر انتقال وجه صورت پذیرد.

اما از آنجا که خدمت ساتنا هیچ‌گونه کارمزدی ندارد، برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری برای ارائه این خدمت به مشتریان بهانه تراشی می کنند.

داشتن حساب در بانک مبدا از جمله بهانه‌ های بود که بانک ها پیش از این برای عدم ارائه خدمت ذکر می کردند که بانک مرکزی سال گذشته طی بخشنامه‌ای بانک‌ها را ملزم به انجام این خدمت بدون الزام به داشتن حساب کرد.

با این وجود به تازگی برخی بانک‌ها مجدداً این موضوع را بهانه قلمداد قرار داده و به جای خدمت ساتنا از چک بین بانکی برای مشتریان استفاده کرده و کارمزد نیز از آنها اخذ می کنند.

برخی دیگر از بانک ها معمولاً از عبارت قطعی سامانه ساتنا استفاده می کنند.

به نظر می رسد با توجه به افزایش این تخلف توسط شبکه بانکی خوب است بانک مرکزی طی اطلاعیه و اخطاری، بانکها را مجدداً به ارائه بدون بهانه ساتنا کند.

منبع : http://www.akhbarbank.com/news/71901

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار