ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

محاسباتِ سبد معاش را تا مشخص شدن اثرات گرانی بنزین به تاخیر انداختیم:

0

علی خدایی:

محاسباتِ سبد معاش را تا مشخص شدن اثرات گرانی بنزین به تاخیر انداختیم/ تفاوت هزینه‌های خانوار باید مبنای افزایش دستمزد ۹۹ قرار گیرد .

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: برای اطمینان از تاثیرات احتمالی گرانی بنزین بر اقتصاد، محاسبات سبد معاش را تا هفته آخر دی ماه به تعویق انداختیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بحث دستمزد ۹۹ و محاسبات سبد معاش به کجا انجامید؛ پیش از این نمایندگان کارگران در  شورای عالی کار اعلام کردند که به دلیل گرانی بنزین، فعلا محاسبات را به تعویق می‌اندازند؛ علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در این رابطه می‌گوید: در شورای عالی کار، پیگیری موارد قبلی در زمینه بحث مسکن کارگری و تعاونی‌ها، ازجمله اصلاح آیین‌نامه‌ی ماده ۱۴۹ قانون کار در جریان است و جلساتی با معاونت تعاون وزارت کار برگزار کردیم؛ با معاونت اجتماعی وزارت تعاون نیز چند جلسه داشتیم، پیش‌نویس آیین‌نامه ماده ۱۴۹ آماده شده است و امیدواریم تا هفته آینده در شورای عالی کار مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوعاتی که پیش از این آغاز شده بود، در حال پیگیری است، افزود: بحث تعاونی‌ها و مسکن کارگری در حال پیشبرد است و در این زمینه پیگیری‌هایی انجام شده است.

اما در رابطه با مذاکرات مزدی و به طور مشخص جلسات کمیته دستمزد چطور؛ آیا محاسبات سبد معاش خانوار آغاز شده است؛ نماینده کارگران در شورای عالی کار در این رابطه می‌گوید: همانطور که قبلاً اعلام کردیم، برآورد سبد هزینه را به تاخیر انداختیم؛ برداشت ما این است که ممکن است قیمت اقلام ضروری خانوار افزایش یابد و روند جاری در بازار کالاها و خدمات نیز نشان‌دهنده‌ی روند افزایشی‌ست، بنابراین محاسبات سبد معاش را به تاخیر انداختیم.

خدایی تاکید می‌کند: علاوه بر تاکیدی که روی رقم سبد معاش خانوار داریم، تفاوت سبد معاش سال گذشته و امسال برای گروه کارگری بسیار مهم است؛ این عدد باید حتما در افزایش دستمزد ۹۹ در نظر گرفته شود.

فاصله سبد معاش ۹۸ و سبد معاش ۹۹، میزان افزایش هزینه‌های خانوار در سال جاری‌ست؛ خدایی با تاکید می‌گوید که این رقم باید حتما در افزایش مزد منظور شود.

به گفته‌ی او، افزایش هزینه‌ی سوخت در قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود و بنابراین ما تصمیم گرفته‌ایم که بررسی هزینه‌ها با آمار و اطلاعات دی ماه انجام شود.

خدایی اضافه می‌کند: ما در گروه کارگری تعمداً دو جلسه کمیته دستمزد را به تعویق انداختیم تا تاثیرات گرانی سوخت نهایی شود.

تنها نرخ تورم رسمی ملاک نخواهد بود

خدایی اعتقاد دارد برای محاسبه دقیق باید آمارهای هفته‌ی آخر دی ماه و یا هفته اول بهمن ماه، در نظر گرفته شود؛ چراکه دقت و عینیت کافی دارد.

نماینده کارگران در جلسات شورای عالی کار به کارگران اطمینان می‌دهد که تنها «نرخ تورم رسمی» معیار تعیین دستمزد ۹۹ نخواهد بود و هر نوع افزایش قیمت توسط گروه کارگری در نظر گرفته خواهد شد.

او در پایان نکته مهمی را یادآور می‌شود: همه هزینه‌های سبد خانوار و قیمت‌های ملموس این اقلام در بازار بی‌هیچ کم و کاست، در محاسبات مورد استناد قرار خواهد گرفت.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار