ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آیا امکان تکمیل فواصل میان سوابق بیمه‌ای وجود دارد؟

0

بیمه‌شدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد؛ راهکارهایی برای تکمیل کردن سابقه آنها پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، این افراد می‌توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و مدارک و مستنداتی که حاکی از اشتغال و دریافت دستمزد است را به شعبه ارائه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند.

در شعبه تأمین اجتماعی بر اساس مدارکی که ارائه می‌شود کمیته‌ای تشکیل و از همه ابعاد موضوع بررسی می‌شود و در صورت تأیید ادعا سوابق تأیید می‌شود و به کارفرما اعلام می‌شود و کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود و سابقه نیز برای بیمه شده لحاظ می‌شود.

گفتنی است، افرادی که کار نکرده باشند و حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده باشد و مدارکی در این رابطه وجود نداشته باشد، امکان تکمیل سوابق بیمه پردازی برای آنان وجود نخواهد داشت.

خاطرنشان می سازد، تنها استثناء برای تکمیل سوابق بیمه پردازی از سوی بیمه شدگان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و دارای سابقه کمتر از ۱۰ سال است. براساس قانون این دسته از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند سوابق بیمه‌پردازی خود را تا سقف ۱۰ سال با پرداخت حق بیمه تکمیل کنند.

سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان عزیز توصیه می‌کند که پرداخت حق بیمه و تکمیل سوابق خود در سازمان تأمین اجتماعی را پیگیری کنند و در صورت عدم اشتغال نیز به صورت اختیاری به بیمه‌پردازی ادامه دهند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار