ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افراد نباید با عناوین شغلی معاف از مالیات شوند:

0
در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افراد نباید با عناوین شغلی معاف از مالیات شوند/ سلبریتی‌ها مانند کارگران مالیات بپردازند .

کارشناس اقتصادی گفت: به هیچ وجه افراد به واسظه عناوین شغلی نباید معافیت مالیاتی بگیرند.

غلامحسین دوانی، کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در انتقاد به معافیت مالیاتی هنرمندان بویژه سلبریتی ها تصریح کرد:  این موضوع که در قالب لایحه در بودجه سال آینده پیشنهاد شده است بسیار  کار اشتباهی است و متاسفانه نشان گر ناتوانی دولت در اجرای صحیح قانون مالیات هاست.

او ادامه داد: به نظر می رسد این نوع معافیت در عناوین اشخاص نگاهی سیاسی و کوتاه آمدن در قبال هنرمندانی که درآمد هنگفت دارند است.

دوانی توضیح داد: چرا باید هنرمندان یا سلبریتی هایی که درآمد کلانی دارند از پرداخت مالیات معاف باشند در حالی که یک مهندسی که در عسلویه  با شرایط ویژه و سخت فعالیت کرده و یک پالایشگاه با درآمدزایی  ۱۰ میلیارد دلاری را می سازد، به درصد معین مالیات بپردازد.

این کارشناس امور مالیاتی تاکید کرد: از نظر قانون مالیات ها، هیچ فرقی بین افراد با عناوین خاص برای پرداخت مالیات وجود ندارد و دولت با این کار نشون داد که در اجرای قانون کوتاهی می کند.


بیشتر بخوانید: معافیت‌های مالیاتی بدون سقف برای بازیگران!


دوانی در پایان تاکید کرد: در واقع به هیچ وجه افراد به واسظه عناوین شغلی نباید معافیت مالیاتی بگیرند، از نظر قانون مالیات ها تمام اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی بابت درآمدهایشان مشمول مالیات هستند. بهترین هنرمند کشور با بالاترین مقام علمی و همچنین با کارمند و کارگر برای پرداخت مالیات در یک طبقه قرار دارند و امیدواریم در این امر تجدید نظر شود.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7162033

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار