ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قیمت کدام اقلام اساسی در بازار تغییر کرده است؟

0

آخرین بررسی تاثیر گرانی بنزین بر تمام کالاهای اساسی / قیمت کدام اقلام اساسی در بازار تغییر کرده است؟

آخرین بررسی ها از تاثیر گرانی بنزین بر بازار اقلام اساسی و پیش بینی قیمت ها در ماه های آتی.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هرازگاهی بازار کالاهای اساسی دستخوش تغییر و تحولات مختلف با سیر صعودی در بازار رو به رو می شود که این امر معیشت اقشار کم درآمد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

مسئولان اقتصادی و دست اندرکاران بازار دلایل مختلفی همچون اختلال در نظام عرضه و تقاضا، شرایط تحریم، گرانی بنزین، نوسان نرخ ارز و بسیاری از عوامل دیگر را مزید بر گرانی اخیر قیمت اقلامی همچون برنج، محصولات پروتئینی، میوه و صیفی، حبوبات و … در بازار اعلام کردند.

آخرین بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو برنج ایرانی از ۱۸ هزار تا ۲۶ هزار تومان، برنج پاکستانی ۱۱ هزار تا ۱۳ هزار تومان، هندی ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، چای ۱۰۰ هزار تا ۱۷۰ هزار تومان، لوبیا قرمز ۱۵ هزار تومان، لوبیا چیتی ۱۶ هزار تومان، لپه ۱۵ هزارتومان، لوبیا سفید ۲۲ هزارتومان، نخود ۱۱ هزارتومان، لیموعمانی ۸۰ هزارتومان، عدس ۸ هزار تا ۱۳ هزار تومان، قند ۶ هزار تا ۸ هزار تومان و شکر ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۸۸ هزار تا ۹۵ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۱۰ هزار تومان، راسته گوسفندی ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان، شقه گوساله ۷۸ تا ۸۵ هزار تومان، راسته گوساله ۹۸ هزار تومان و سردست گوساله ۱۰۵ هزار تومان است.

بازار محصولات میوه و تره بار نشان می دهد که قیمت اقلام میوه و صیفی اخیرا با نوساناتی در بازار رو به رو شد که بسیاری از فروشندگان گرانی بنزین را عامل اصلی این موضوع می دانند.

بررسی های میدانی از بازار میوه و تره بار نشان می دهد که هر کیلو سیب زمینی با نرخ ۴ تا ۶ هزار تومان، پیاز ۶ تا ۸ هزار تومان، گوجه فرنگی ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، خیار ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، نارنگی ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، پرتقال ۵ تا ۱۲ هزار تومان، موز ۱۲ هزارتومان، سیب ۶ هزار تا ۸ هزار تومان، کیوی ۶ هزار تا ۸ هزار تومان، لیموشیرین ۶ تا ۸ هزار تومان است.

فراهانی یکی از فروشندگان مواد غذایی در شرق تهران در گفت وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر گرانی بنزین بر قیمت اقلام اساسی اظهار کرد: با توجه به جو روانی ناشی از نوسان نرخ بنزین، قیمت برخی اقلام اساسی با نوساناتی در بازار رو به رو شده است.

وی افزود: اگرچه بازار اقلام اساسی همانند دیگر محصولات به سبب کاهش قدرت خرید خانوار در رکود به سر می برد، اما قیمت اقلامی همچون برنج، حبوبات، مواد شوینده، لبنیات و … با نوساناتی در بازار رو به رو شده است.

با وجود افزایش بی حساب و کتاب قیمت اقلام مواد غذایی در بازار و سودجویی دلالان در این بازار بی در و پیکر، مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند تا در پی افزایش سرسام آور قیمت و درآمدهای حداقلی بیش از پیش بر اقشار کم درآمد جامعه به واسطه تامین مایحتاج سبد خانوار فشار وارد نشود.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از تاثیر گرانی بنزین بر بازار اقلام اساسی و پیش بینی در ماه های آتی با خبر شویم:

بازار اقلام اساسی در رکود به سر می برد

قاسمعلی حسنی دبیر کل بنکداران مواد غذایی در گفت وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار اقلام اساسی در رکود به سر می برد، اظهار کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و نبود کشش، بازار در بلاتکلیفی به سر می برد.
وی افزود: طبق روال همه ساله بعد از عید به سبب هزینه های حقوق و دستمزد، مواد اولیه، حمل و نقل و … بازار تمامی اقلام با نوسانات چشمگیری در بازار رو به رو می شود.

حسنی با اشاره به اینکه قیمت اقلام اساسی نسبت به هفته های اخیر تغییر چندانی نداشته است، بیان کرد: با توجه به رکود حاکم بر بازار، قیمت هیچ یک از اقلام اساسی نوسانی نداشته است.

این مقام مسئول از ثبات نرخ برنج در بازار عمده فروشی خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو برنج ایرانی با نرخ ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان و برنج خارجی ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان در بازار عمده فروشی عرضه می شود.


بیشتر بخوانید: قیمت گوجه فرنگی و پیاز صدر نشین بازار/ نرخ گوجه فرنگی تا ۲۰ آذر متعادل می‌شود


وی ادامه داد: هم اکنون بازار منتظر شوک جدید بودجه است و بعد از ۱۵ آذر با روشن شدن وضعیت بودجه تاثیر سو بر قیمت ها خواهد داشت.
دبیر کل بنکداران مواد غذایی درباره آخرین تحولات بازار حبوبات اظهار کرد: با توجه به فصل برداشت حبوبات، قیمت تمامی اقلام روند نزولی به خود گرفته است، اما به سبب نوسان نرخ ارز، بازار در بیم و امید به سر می برد.

کمبودی در عرضه میوه و صیفی وجود ندارد

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و بارندگی‌های اخیر، تولید محصولات جالیزی و باغی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: با توجه به رشد چندبرابری محصولات باغی، کمبودی در عرضه وجود ندارد که بخواهد بر روند بازار تاثیر سو بگذارد.

شادلو ادامه داد: با وجود شرایط مساعد اقلیمی و وضعیت مناسب فرآوری کارخانه ها، تولید مرکبات، سیب درختی، کیوی و دیگر محصولات به حدی مناسب است که اگر سرمای شدیدی رخ ندهد، نوسان چشمگیری نخواهیم داشت.

نایب رئیس اتحادیه باغداران قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، بازار در رکود به سر می‌برد، از این رو با مازاد صادرات تعادل در بازار برقرار می‌شود.

ثبات قیمت شیرخام در بازار

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش چشمگیر قیمت دام زنده در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو دام سنگین ۲۵ هزار تومان و دام سبک ۳۵ هزار تومان بوده که به ترتیب نسبت به ابتدای سال ۱۵ هزار تومان و ۱۳ هزار تومان کاهش داشته است‌.

وی نرخ مصوب هر کیلو شیرخام با چربی ۳.۲ درصد و پروتئین ۳ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که اگر پروتئین و چربی شیر بالاتر از این رقم باشد، کارخانه ها مبلغی بیشتر به سبب افزایش کیفیت پرداخت می کنند.

سلطانی ادامه داد: با وجود استحصال خامه از چربی شیر خام تولیدی، کارخانه ها به هیچ عنوان از حیث خرید شیر خام با نرخ بالا متضرر نیستند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور درباره تاثیر گرانی بنزین بر قیمت شیرخام بیان کرد: افزایش بیش از ۲ برابری کرایه های حمل و نقل تاثیر سو بر قیمت تمام شده تولید دارد که به همین خاطر خواستار تجدید نظر در نرخ شیر خام هستیم.

وی ادامه داد: با وجود ثبات قیمت شیرخام، نرخ محصولات لبنی نباید تغییری در بازار داشته باشد، هر چند ما مسئول قیمت گذاری لبنیات نیستیم.

نرخ منطقی هر کیلو مرغ گرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان است.

وی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: علی رغم افزایش هزینه های تولید و نوسان نرخ جوجه یکروزه، مرغ زیر قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می شود که امیدواریم مسئولان ذی ربط هر چه سریع تر نرخ های جدید را براساس هزینه تمام شده تولید اعلام کنند.

حجت گرانی بنزین را یکی از دلایل نوسان قیمت مرغ گرم در خرده فروشی ها برشمرد و گفت: اگرچه سوخت ماشین های حمل مرغ زنده گازوئیل است، اما حمل مرغ گرم با نیسان انجام می شود که گرانی بنزین در افزایش هزینه حمل و نقل و قیمت مرغ برای مصرف کننده در بازار تاثیر گذار است.

قیمت گوشت گوسفندی در ماه های اخیر ۱۵ هزار تومان کاهش یافت

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۹۲ تا ۹۵ هزار تومان به مشتری عرضه می شود.
وی افزود: اگرچه قیمت گوشت گوسفندی در ماه های اخیر ۱۵ هزار تومان کاهش یافت، اما در هفته اخیر به سبب پرداخت یارانه معیشتی خانوار و واریز حقوق کارمندان و کارگران، تقاضا برای خرید گوشت در بازار با روند صعودی در بازار رو به رو شد که این امر تا حدودی بر التهاب بازار دامن زده است.
ملکی قیمت هر کیلو دام زنده را ۳۸ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به روند مناسب عرضه پیش بینی می شود که در اوایل هفته آینده قیمت با روند نزولی در بازار رو به رو شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه خبری از قاچاق دام‌ نیست، بیان کرد: با توجه به اعمال نظارت دقیق بر مرزهای کشور، قاچاق دام کنترل شده است که با ثبات نرخ ارز و نبود انگیزه برای قاچاقچیان پیش بینی می شود این روند در بازار ادامه یابد.

تخم مرغ گران شد

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه گرانی تخم مرغ در خرده فروشی ها ارتباطی به تولیدکننده ندارد، افزود: سازمان حمایت قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ در خرده فروشی ها را ۸ هزار و ۹۰۰ تومان معادل شانه ای ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده که فروش هر شانه با نرخ ۲۰ هزار تومان به معنای ۱۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب است.

نبی پور قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به سرمای هوا و ازدیاد مصرف خانوارها، صنایع کلوچه سازی و قنادی ها پیش بینی می شود که قیمت فعلی تخم مرغ در بازار حفظ شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار درباره تاثیر گرانی بنزین بر قیمت تخم مرغ در بازار بیان کرد: با توجه به آنکه یک وانت بار در یک باک ۶۰ هزار تومان بالابود بابت بنزین پرداخت می کند، از این رو این رقم در ۲.۵ تن محصول تاثیر چندانی ندارد.

اختلاف چندبرابری قیمت ماهی از مزرعه تا سفره

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی های ماهیان سردآبی در گفت وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از اختلاف چشمگیر قیمت ماهی از مزرعه تا خرده فروشی اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه۱۹ تا ۱۹ هزار و‌۵۰۰ تومان و عمده فروشی ۲۱ تا ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که متاسفانه به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال هر کیلو محصول با نرخ ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان در خرده فروشی ها عرضه می شود.
وی افزود: با توجه به ضعف نظارت دستگاه های نظارتی و اختلاف چشمگیر قیمت از مزرعه تا خرده فروشی آسیب جدی به تولیدکننده وارد می شود که از دستگاه ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم بر روند بازار نظارت جدی داشته باشد.

افزایش قیمت ماهی در ایام پرتقاضا

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از اختلاف ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت ماهی از مزرعه تا بازار اظهار کرد: با توجه به سودجویی عوامل واسطه و دلال، اختلاف قیمت ماهی از مزرعه تا سفره به بیش از ۲ برابر می رسد که به همین خاطر از مسئولان امر تقاضا داریم با واگذاری غرفه های میادین میوه و تره بار به تولیدکنندگان و کوتاه کردن دست واسطه ها اختلاف قیمت را به حداقل برسانیم.
وی افزود: طبق روال همه ساله، قیمت ماهی در ایام پرتقاضا همچون شب یلدا و شب عید افزایش می یابد و مجدد به روال عادی خود باز می گردد.
قاسمی در پایا با اشاره به اینکه قیمت ماهی در ۶ ماه نخست سال به سبب فرهنگ سازی مصرف نوسانی ندارد، تصریح کرد: با توجه به ازدیاد تقاضا در فصل سرما، نوسان قیمت ماهی دور از انتظار نیست.
طبق آخرین رصدها قیمت برخی اقلام اساسی با نوسانات جزئی بعد از گرانی بنزین روبرو شده است، حال اگر کالای دیگری در بازار افزایش داشته در بخش نظرات عنوان بفرمایید تا از مسئولان ذی ربط پیگیری شود.
منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7154556

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار