ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بی‌دقتی در پرداخت کمک معیشتی دولت:

0

مهر خبر می‌دهد،

بی‌دقتی در پرداخت کمک معیشتی دولت/خانوارهایی که بُعدشان اشتباه شد.

پس از اتمام دور اول کمک معیشتی، شواهد زیادی مبنی بر «اشتباه در واریز» موجود است به گونه ای که علاوه بر عدم شمولیت افراد کم درآمد،برخی از خانوارهابیشتر یاکمتر از رقم مقرر، یارانه گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اتمام دور اول کمک معیشتی دولت برای جبران افزایش نرخ بنزین در شامگاه شنبه، سیل انتقادات و اعتراضات به عدم واریز از سوی مردمی که خود را محق دریافت این حمایت می دانستند آغاز شد.

کاربران بسیاری در تماس با خبرگزاری و یا نوشتن کامنت برای خبرهای مربوط به کمک معیشتی اعلام کردند که اگرچه جزو سه دهک پردرآمد جامعه نیستند اما موفق به دریافت کمک معیشتی دولت نیز نشده اند.

پیگیری خبرنگار مهر از سازمان برنامه و بودجه نیز حکایت از این داشت که به احتمال زیاد معترضین به عدم دریافت، همان ۲۴ میلیون نفری هستند که از ابتدا قرار نبود این مبلغ را دریافت کنند حال اگر افراد خود را مستحق دریافت می دانند با شماره گیری سامانه #۶۳۶۹* درخواست خود را ثبت کنند.

در این بین علاوه بر عدم واریز کمک معیشتی به افراد کم درآمد، نکته جالب توجه دیگر، عدم واریز دقیق مبلغ مورد نظر بود؛ مطابق با اعلام دولت قرار است برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز شود، با این حال برخی از پیام ها و تماس های مردمی از کم و زیاد بودن مبلغ واریزی حکایت داشت.

به عنوان مثال برای یک خانوار چهار نفره (شامل زن و شوهر و دو کودک) که باید مبلغ «۱۷۲ هزار تومان» واریز می شد اما «۱۳۸ هزار تومان» یعنی به اندازه یک خانوار سه نفره واریز شده است.

حتی تعدادی نیز اعلام می کردند که مبلغ واریزی دولت بیشتر از بعد خانوارشان است.

در واقع اینطور که به نظر می رسد در طرح کمک معیشتی دولت، نه تنها برخی خانوارهای کم درآمد، موفق به دریافت این مبلغ نشده اند بلکه برخی از خانوارها نیز خلاف آن اعدادی که اعلام شده بود، کمک معیشتی را دریافت کرده اند.

تناقض در پرداختی ها طی دو روز گذشته در حالی صورت گرفته است که حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی خانوارهای مشمول حمایت معیشتی روز گذشته در گفت و گویی با شبکه خبر اعلام کرد که «در سیستمی که طراحی شده اشتباه وجود ندارد، چون اطلاعات مربوط به کد ملی افراد در آن سیستم ثبت شده و البته ممکن است برخی دستگاه‌های اجرایی اطلاعات افراد را به موقع ثبت نکرده باشند، اما کار آزمون وسع یا توانایی در سامانه جامع رفاه ایرانیان برای هر کد ملی با دو هزار بار تکرار بررسی می‌شود.»

کد خبر ۴۷۸۰۲۸۶
منبع : https://www.mehrnews.com/news/4780286

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار