ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صندوق‌های تامین اجتماعی نیاز به کار اقتصادی دارند:

0

دردر سیزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک مطرح شد؛

صندوق‌های تامین اجتماعی نیاز به کار اقتصادی دارند .

علی حیدری گفت: همه صندوق‌های کشور نیاز به کار اقتصادی دارند تا در این شرایط سخت پایدار بمانند؛ این فعالیت اقتصادی جزو وظیفه ذاتی صندوق‌ها است.

به گزارش ایلنا، علی حیدری (نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی) در سیزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک در سالن اجلاس سران، گفت: انسان ماهر و سالم، محور توسعه است و تامین اجتماعی زیرساخت و ابزار و هدف توسعه است و توسعه بدون عدالت اجتماعی و عدالت اجتماعی بدون تامین اجتماعی میسر نیست.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل موفق نبودن توسعه، همراهی نکردن بخش کارگری با توسعه است؛ وقتی می‌خواهیم به سمت توسعه حرکت کنیم باید حداقلی از تامین اجتماعی برای آحاد جامعه وجود داشته باشد تا احاد جامعه با این توسعه همراهی داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه اشتغال مولد در کشور کمتر شده است، گفت: اگر اشتغال ایجاد شود، سهم ورودی صندوق‌های تامین اجتماعی هم افزایش خواهد یافت و این امر موجب می‌شود از تکانه‌های اقتصادی جلوگیری شود.

وی گفت: اکنون همه صندوق‌های کشور نیاز به کار اقتصادی دارند تا در این شرایط سخت پایدار بمانند؛ این فعالیت اقتصادی جزو وظیفه ذاتی صندوق‌ها است در حالی که اکنون این فعالیت‌ها مورد هجمه و هجوم قرار گرفته‌اند.

وی افزود: نیازمند تدوین یک بسته سیاستی خدمات اجتماعی مبتنی بر تامین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی هستیم تا اقتصاد کشور بتواند در مقابل جراحی ها و بحران ها پایدار بماند.

«حسین راغفر» افزود: اقتصاد ایران قابلیت خلق شغل پایدار متناسب با نیازهای جمعیتی کشور را ندارد؛ مهمترین محور پایداری صندوق‌های بازنشستگی توسعه اشتغال پایدار و فرصت های مولد است که اقتصاد فعلی توانایی ایجاد این اشتغال پایدار را ندارد.

وی ادامه داد: اگر قرار است منابع گردآوری شده در صندوق‌هایی تامین اجتماعی به درستی احیا شود، باید شغل پایدار در کشور ایجاد شود.

راغفر گفت: اکنون اقتصاد ناپایدار و تورم بالا و نرخ بیکاری بالا از سه جهت ورودی ناکافی، سرمایه گذاری ناکافی و سو مدیریت صندوق ها لطمه‌های جبران ناپذیری را به این صندوق های بیمه ای وارد آورده است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کنونی ایران قادر به خلق شغل پایدار نیست، ادامه داد: اکنون تولید در کشور پرریسک‌تر از گذشته شده است.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا، ظرف ۶۰ سال گذشته سهم بخش کشاورزی از سرمایه گذاری ها بسیار ناچیز بوده که این موضوع سبب ناتوانی در پایداری اشتغال ها شده است.

این استاد دانشگاه الزهرا با بیان اینکه هیچ کشوری بدون توسعه صنعتی نتوانسته توسعه پیدا کند، گفت: در ۶۰ سال گذشته کل بودجه صنعت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده و عمده سرمایه‌گذاریها نیز در صنایعی اتفاق افتاده که نیاز به سرمایه‌های کلان داشته‌اند.

راغفر ادامه داد: در دوره دولت های نهم و دهم اقتصاد ایران زیر و رو شد و این امر موجب شد که قیمت زمین در تهران رشدی بیش از ۱۰۷ برابری پیدا کند و بدین ترتیب سرمایه ها به جای اشتغال به سمت زمین خواری هدایت شد.

وی ایران را سومین کشور صادرکننده مهندس پس از هند و چین به آمریکا دانست و گفت: این فاجعه‌بار است و نشان می‌دهد که کشور ما نیاز به تولید و تولیدکننده ندارد.

در ادامه، «مسعود هنردوست» نایب رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورازن روستاییان و عشایر گفت: این صندوق در سال ۸۴ تاسیس شد و ویژگی آن اختیاری بودن است. این ویژگی سبب شده پنج درصد پرداخت از سوی بیمه شده و دو برابر آن از سوی دولت تعهد شده که پرداخت شود.

هنردوست گفت: تاکنون یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر در این صندوق بیمه شده‌اند و میزان بیمه‌شدگان فعال این صندوق نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

هنردوست گفت: درحال حاضر ۱۱۰ هزار نفر مستمری بگیر این صندوق دارد و اکثر کارهایش را برون سپاری کرده است.

وی گفت: مشکلی که اکنون با آن درگیر هستیم، عدم پرداخت حق دولت است که تا پایان امسال به چهار هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار