ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

برخورداری از امنیت شغلی حق کارگران است:

0

در قطعنامه خانه کارگر گیلان تاکید شد:

حضور کارفرمایان در لباس کارگران را برنمی‌تابیم/ برخورداری از امنیت شغلی حق کارگران است .

خانه کارگر گیلان در پایان مراسم گرامیداشت سالگرد تصویب قانون کار (۲۹ آبان) قطعنامه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، خانه کارگر گیلان در پایان مراسم گرامیداشت سالگرد تصویب قانون کار (۲۹ آبان) قطعنامه‌ای را صادر کرد. در متن این قطعنامه آمده است:

کارگران همواره در صحنه‌های مختلف از انقلاب اسلامی و  جنگ تحمیلی و برخورد با عوامل ضد انقلاب اقدامات موثری از خود بروز داده به طوری که از ابتدای شکل‌گیری نظام اسلامی تا به امروز وفادارترین قشر به این انقلاب بوده و با وضعیت بسیار وخیمی امرار معاش می‌کنند. آنها در عین دریافت حداقلی با همه شرایط بد حاکم بر وضعیت اقتصادی هیچ وقت از مسیر انقلاب و رهبری جدا نشده‌اند و همواره در حمایت از این انقلاب بوده‌اند. لذا انتظار داریم به خواسته‌های کارگران و بازنششتگان توجه بیشتری نمایند که ذیلا اعلام می‌گردد:

۱٫ برخورداری از امنیت شغلی حق کارگران است که این امر باید در سرلوحه دستور مجلس و دولت قرار گیرد.

۲٫ تسویه حساب‌های سفید امضا و بدون پرداخت حق و حقوق آفت جان کارگران شده است که می‌بایست مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

۳٫ در تشکیل شوراهای اسلامی که نمایندگان کارگران هستند هیچ تعللی قابل پذیرش نیست؛ چراکه صدای کارگران را پیگیری می‌نماید.

۴٫ حقوق کارگران به استناد حداقل معیشت یعنی حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فاصله زیادی دارد که ترمیم آن می‌تواند از مشکلات کارگران بکاهد.

۵٫ پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کارگران و بازنشستگان می‌باید در سرلوحه کار دولت و مجلس و مسئولین قرار گیرد.

۶٫ ما خواهان تعامل بیشتر مسئولین ذیربط کارگری با این عزیزان و تشکل‌های آنان می‌باشیم که متاسفانه بسیار ضعیف می‌باشد.

۷٫ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خواسته اصلی این قشر است که می‌بایست با هماهنگی دولت و مجلس اجرا گردد و به دست فراموشی سپرده نشود.

۸٫ بیمه کارگران ساختمانی با توجه به وضعیت بد این عزیزان توجهات ویژه‌ای را می‌طلبد و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

۹٫ حضور کارفرمایان در لباس کارگران را برنتابیده و خوستار توجه وزارت کار در تشکیل هر نوع تشکل با حضور نقش آفرینی کارگران می‌باشیم.

۱۰٫ ما کارگران با اصل ۴۴ قانون اساسی مخالف نیستیم ولی با بی‌بندوباری و واگذاری بدون کارشناسی که اموال کارگران را تاراج برده و کارگران را بیکار و کارخانجات را تعطیل کرده، مخالف هستیم و همچنین خواستار اجرای اصل ۴۳ قانون اساسی مبنی بر تامین نیازهای اساسی همچون مسکن، خوراک و پوشاک و بهداشت و ایجاد اشتغال می‌باشیم.

۱۱٫ در خصوص درمان هنوز مشکلات عدیده‌ای بر کارگران حکمفرماست مخصوصا بی‌توجهی در پرداخت سهم سازمان به بخش خصوصی که کارگران را در مشکلات عدیده قرار داده است و ما خواستار حل این مشکل می‌باشیم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار